Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zwartepaerd schreef:Als het echt alleen onder het zadel is, zou het misschien een allergische reactie kunnen zijn, op het zadeldekje of waspoeder.
AppaloosGirl schreef:Een pony van ons had dat ook die had 1 bultje was ook keihard en zat op de ruggengraat, het was dus een drukplek
oosterhoff schreef:bindweefsel bobbeltjes of rainrot. in BIT 7,8,9,of 10 (sorry weet het niet precies meer) staat een heel artikel over bultjes. Misschien dat je daar kan kijken. Zitten er nog geen korstjes op?
oosterhoff schreef:Je kan proberen met een schapendekje te rijden en kijken of dat helpt. soms verdwijnen ze ook vanzelf weer.
snoopy19 schreef:mijn pony vond dat fijn als ik er over heen krabde met een borstel of met je vingers, dat jeukte scheinbaar bij haar. ik weet niet of het dat bij jouw pony ook is, maar het zou wel kunnen natuurlijk
Mariska
Mariska mistral schreef:Mijn paard heeft het ook.
Zolang ze geen pijn doen en je er gewoon op kan drukken zonder dat ie pijn heeft is het in iedergeval GEEN druk plek!
Drukplekken doen altijd pijn.
De veearts zei ook dat het bindweefsel bultjes zijn, maar dat niemand weet wat nou de oorzaak is.
heleenxx schreef:bindweefselbultjes ontstaan na een bloeduitstorting of beschadiging.
Als de bultjes heel klein zijn met korstjes, zijn het meestal talgklierontstekingen. Vaak het zadeldekje wassen en het zadel goed van voren naar achteren schuiven, zodat er geen haren de verkeerde kant op staan. Kan verder geen kwaad.
Als de doornuitsteeksels van de wervels verdikt zijn, klopt er toch iets niet. Ligt je zadel echt goed? Zijn er misschien wervelblokkades?