Tranend oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veline

Tranend oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 17:25

Mijn pony heeft vrijwel altijd een tranend oog, dit is alleen dr linkeroog. Ik weet niet of dit een probleem is of dat het gewoon een kwaaltje is wat ik gewoon moet laten zitten. Iemand die hier wat van af weet?

Mac

Re: Tranend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:33

Mijn paard(je) had er ook heel erg last van. De dierenarts heeft vorig jaar haar traanbuisjes doorgespoten en dat gaf al veel verbetering. Nadat de tandarts doppen van haar kiezen had gehaald, was het eigenljk helemaal over (paardje is nu 3). Deze twee dingen heb ik dus ervaring mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:23

ik heb een merrie gehad die ook door lopend een traan oog had, ook hier heeft de dierenarts het door gespoeld.

daarna was het over

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 09:23

Is dat duur, het door laten spoelen? Mn pony is namelijk van een boer, en die vind een dierenarts sowieso overbodig, dus ik zal het zelf moeten betalen vrees ik ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:28

gewoon de veearts op bellen en vragen, je moet zowzieo voorrikosten betalen en dan het doorspoelen zelf nog, plus een lichte verdoving als dat nodig is..

ik wet zelf niet meer wat ik toen betald heb, t is al een aantal jaar geleden....

ultima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:32

hoi,
wat je nu al kunt doen is het oog(de huid eromheen)goed schoonmaken met babydoekjes.
Daarnaast kun je het oog spoelen met gekookt water zodat het paard minder irritatie aan het oog heeft.
Zo kun je nog even sparen voor de behandeling en heeft je paard er minder last van.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:37

Pas op met babydoekjes hoor! Soms kunnen daar stoffen inzitten die de slijmvliezen van een paard kunnen irriteren. Liever niet rond de ogen gebruiken dus.

Maar spoelen met gekookt water of met afgekoelde kamillethee is altijd goed.

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 07:38

zorg ervoor dat de babydoekjes niet in het oog komen.
wat echt heel goed helpt ,even naar de winkel zakjes kamillethee kopen,even in kokent water leggen laten afkoelen(niet uitknijpen)en dan het zakje lauw op het oog drukken(zachtjes)en het oog ermmee schoonmaken,helpt echt heel erg goed..