Veulen is niet lekker ADVIES GEVRAAGD SPOED!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

summerland

Veulen is niet lekker ADVIES GEVRAAGD SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:07

Hallo allemaal,

Ik heb een dringende vraag om advies! Ik heb eind van de middag de dierenarts al gebeld maar die vind het niet nodig om vanavond nog te komen en zegt dat het beter is om even af te wachten tot morgen....nu ben ik dus echt aan het twijfelen, graag reacties!!!

Ons veulen van 6 maanden (loopt nog bij de moeder) is sinds vanochtend niet lekker.

Hij wil geen brokjes eten (terwijl hij normaal echt aanvalt)hij heeft wel een paar kleine plukjes kuil gegeten vanmiddag en een paar happen stro toen hij op stal kwam.
Staat er hangerig bij en is niet fit.
Zijn temperatuur was 2 uur geleden 38,8 en hij lag in de stal wat ik hem eigenlijk ook nooit zie doen.
Nu vind de dierenarts het dus niet nodig om te komen, terwijl ik erg ongerust ben. Wat zouden jullie doen in dit geval?
Graag reacties van mensen die ook veulens hebben, daar heb ik het meest aan.

groetjes!

summerland

Re: Veulen is niet lekker ADVIES GEVRAAGD SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:11

Ik vergeet er nog bij te vermelden dat hij ook de hele dag al diarree heeft!!

Hij is 3,5 week geleden voor t laatst is ontwormd (Ivermectine)en hij is donderdagmiddag ingeënt voor de eerste keer.
Zou het misschien nog een (late) reactie op de enting kunnen zijn?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:46

dierenarts egt, die moet erbij gehaald worden, wij kunnen niet via internet zeggen wat je moet doen..... ik zou er egt niet mee wachten... als het te laat is kan je niet meer terug... en als je zegt dat hij moet komen.. is het zijn plicht te komen dus,... egt wacht niet bel hem op

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:02

drinkt ie wel goed?
ik zou gewoon weer de DA bellen an anders maar een andere.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:02

Hollybolly schreef:
dierenarts egt, die moet erbij gehaald worden, wij kunnen niet via internet zeggen wat je moet doen..... ik zou er egt niet mee wachten... als het te laat is kan je niet meer terug... en als je zegt dat hij moet komen.. is het zijn plicht te komen dus,... egt wacht niet bel hem op

helemaal mee eens.

bij zo`n jong dier moet je niet te lang wachten!

en al;s deze DA niet wilt komen ,is er geen ander?

sterkte!

Xantha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:05

Andere DA bellen, SUCCES!!

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:22

Er moet met SPOED een DA komen.Bel gewoon een ander desnoods,die de zaak wèl serieus neemt!!!!

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:33

Ik ben het helemaal met bovenstaande reacties eens. Wat raar dat zo'n dierenarts niet komt zeg :S Eigenlijk schandalig! Is er geen andere dierenarts in de buurt die je kan bellen? Als ik dat zo hoor lijkt me dat dringend nodig!

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:02

Daar moet zeker een dierenarts bij komen. Als de ene niet wilt komen dan gewoon laten vallen en direct een andere dierenarts nemen.
Desnoods de dierenarts van wacht. Maar wacht er niet te lang mee.
Gewoon doen! Een veulen is erg kwetsbaar en kan soms fataal aflopen als je te laat reageert.
Het is voor jou gemoedsrust ook beter als je iemand laat komen.

summerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 18:15

Ben gisteravond laat nog bij hem geweest om te checken, hij had gelukkig alweer normaal gepoept! Hij lag lekker te rusten, ben even bij hem gaan zitten. Hij wilde wel een plukje hooi maar geen brok.
Niet helemaal gerust ben ik in mn bedje gekropen. Toen ik vanmorgen heel vroeg er was at hij wel gewoon wat kuil met moeders mee, toen de wei in en daar heeft ie zelfs nog een rondje gerend.
Vanmiddag om 15.30uur heb ik ze op stal gezet, hij heeft een beetje kuil en stro gegeten en een paar brokjes. Die brokken heeft ie dus echt geen zin in! Terwijl hij er normaal zo gek op is.
Ik heb vandaag nog even gebeld naar de dierenarts, die adviseerd toch weer nog even een dagje af te wachten. Gelukkig ben ik nu niet meer zo ongerust, hij poept weer normaal en drinkt en eet wat.
Toch vraag ik me wel af wat het geweest kan zijn, misschien heeft er wel wat in het kuil gezeten of heeft hij zand/grond binnengekregen.
Ik ga morgen zn mest eens in een emmertje water doen, even kijken of er zand in zit.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:33

Je ziet zelf dat het veulen niet in orde is. Het mag dan wel wat beter gaan, maar wat is dat voor waardeloze DA?! Als je belt en je vertrouwd het niet, dan heeft hij maar te komen....áfwachten.....dat doe je niet met een jong veulen! Het wordt tijd dat die DA eens wat meer waarde aan jouw woorden hecht, anders wordt het tijd voor een andere DA lijkt mij. Succes en sterkte!

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:42

Mijn veulen was laatst ook niet lekker. Ik belde op en de DA kwam METEEN!!! Het was een verstopping in de slokdarm. gelukkig was het met een spuitje weer helemaal goed. Maar ik vind het echt waardeloos dat je DA niet kwam!! Ookal gaat het nu wat beter. Ik zou toch er even naar laten kijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:19

lijkt me toch dat dit veulen last heeft van een koliek..
misschien heel licht maar het kan wel...
symptomen vind ik namelijk wel naar een koliek wijzen..

als hij geen zin heeft in de brokken kan het misschien ook last hebben van de tanden, probeer eens te kijken of je daar iets aan kunt zien?

en ik zou ook even weer temperaturen, kijken hoe dat nu is..

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:00

Ben blij dat het wat beter gaat.Maar blijf u veulen maar goed in het oog houden.
Zie dat het goed zijn brokjes eet en hoe dat het zijn brokjes eet.
Hopen dat het zo blijft.

Veel susces met je veulen.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:35

Hoezo afwachten?
Wat een jodokus die hoefde bij mij niet meer te komen.
Hoe gaat het nu met je patientje?