Bloedneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 18:39

Ik weet het echt niet meer en ga morgen weer de VA bellen en nu moet er echt wat gaan veranderen.
'
Bijna 4 weken geleden heeft mijn paard 2 bloedneuzen gehad tijdens rust. Ik ben toen met hem naar de kliniek gegaan en daar hebben ze een endoscopie gemaakt. Waaruit alleen één druppeltje bloed is gevonden. Ze dachten in eerste instantie aan een longbloeding. Heb toen Ventipulmin meegekregen en dat heeft hij ruim 2 weken toegediend gekregen. Toen kreeg hij na anderhalve week weer een bloedneus waar slijm bij zat. Dat duidde op een infectie en ben toen meteen begonnen met antibiotica.

Na een goede week zag je al heel erg veel verschil in het doen en laten van m'n paard. Hij knapte echt op en is ook weer hartstikke baldadig Maar nu vanochtend kwam ik en nu had hij weer een bloedneus gehad op stal. Alles leek erop dat het aansloeg en nu weer een bloeding.

Morgen maar weer bellen en dan moet er maar eens heel goed naar gekeken gaan worden,want zo ga ik echt niet door. Iedere keer denk je dat we het gehad hebben en dan ben ik weer terug bij af.
Meer als dit kan ik gewoon niet doen...hij staat in een buitenstal,overdag loopt hij buiten op de wei,z'n eten en hooi maak ik nat. Alle kriebelingen probeer ik tegen te gaan....maar hij hoest ook totaal niet. Hij heeft nergens geen last van en zijn ademhaling is ook normaal,hij knijpt niet na in ieder geval. Op het moment doe ik alleen hééél licht werk en ook niet galopperen.

Alles is zo tegenstrijdig Soory voor dit lange verhaal maar ik word hier zo gestressed van

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:14

Vervelend zeg, vraag je VA eens of hij een allergie test kan doen. Misschien is je paard wel ergens allergisch voor. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen neussprays voor een verkoudheid, krijg ik ook een bloedneus van.

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:06

Heey,

Ik weet niet precies wat ze bij je paard allemaal onderzocht hebben, maar mijn vorige paardje heeft ook twee keer een bloedneus gehad. Bij onderzoek in de kliniek kreeg ze een longbloeding. De 'echte' oorzaak van die longbloeding was chronische bronchitis. Bij haar was voor de rest ook helemaal niets te merken, niet op stal en niet met het rijden.

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:50

hmm lijkt me eng..

Sterkte

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:31

karijn schreef:
Vervelend zeg, vraag je VA eens of hij een allergie test kan doen. Misschien is je paard wel ergens allergisch voor. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen neussprays voor een verkoudheid, krijg ik ook een bloedneus van.

idd sluit ik me bij aan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:37

Wat een nare situatie zeg, ik hoop dat de VA een 'oplossing' of de oorzaak ervan vindt en dat je het kunt verhelpen.
Veel sterkte!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:38

En wat Karijn zegt, is ook een goeie.
Maar het paard kreeg deze bloedneuzen vóór dat de middeltjes gegeven werden..

kamatz

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 09:56

Ik moet donderdag terug en dan wordt hij weer helemaal door de molen gehaald.
De laatste keer hebben ze ook een bloedtest gedaan en daar kwam ook niks uit,alles was goed...gelukkig.
Ik denk dat ik het gewoon moet afwachten,want meer kan ik nou ook niet doen

kamatz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:07

Unika schreef:
Heey,

Ik weet niet precies wat ze bij je paard allemaal onderzocht hebben, maar mijn vorige paardje heeft ook twee keer een bloedneus gehad.
Ze hebben een endoscopie gemaakt en ze hebben alles bekeken vanaf zijn neus tot aan zijn keelholte en daarna de luchtpijp in tot aan de longen. Ook hebben ze bloed afgenomen en daar kwam ook niks uit. Wat hebben ze bij jouw paard dan voor testen gedaan?

Bij onderzoek in de kliniek kreeg ze een longbloeding. De 'echte' oorzaak van die longbloeding was chronische bronchitis. Bij haar was voor de rest ook helemaal niets te merken, niet op stal en niet met het rijden.

Ook hebben ze maar één druppeltje bloed kunnen vinden in de luchtpijp. En na deze 4 bloedneuzen heeft hij nog geen kopje bloed verloren...maar het is gewoon niet goed.
Wel had hij een ruis in z'n longen omdat deze zo vervuild waren.

Maar over het algemeen gesproken begint een chronische bronchitis toch met een verkoudheid en hij is ook nog nooit verkouden geweest.

Alvast bedankt voor de reacties

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:43

Kan het dan niet een adertje in zijn neus zijn die steeds knapt?

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:41

Mijn paard heeft héél af en toe ook een bloedneus,maar dan hou ik er gewoon een uitgewrongen spons tegen en dan is dat onmiddelijk gedaan, ik denk niet dat zij iets anders heeft .. Ik hoop dat jouw paard niets erg heeft!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 09:58

[quote="Bravura"]Kan het dan niet een adertje in zijn neus zijn die steeds knapt?[/quote]

Ik weet het niet. Dan zouden ze dat toch gezien moeten hebben met de endoscopie? En dan daarbij, ze hebben wel een druppel bloed gevonden in zijn luchtpijp.
Ik hoop maar dat er morgen iets gaat uitkomen. Zoniet dan denk ik dat we toch maar even een afspraak gaan maken in Moerbeke.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 15:44

Ben net terug van de VA en heb helaas geen nieuws gekregen waarop ik eigenlijk hoopte.
M'n paard heeft astma
Voorlopig moet hij op rust en daarna moeten we kijken of er medicatie gegeven moet gaan worden.

Groetjes

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:46

Komen daardoor dan ook die bloedneuzen?
Vervelend voor jou en je paard. Sterkte.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 09:24

Z'n longen waren heel erg vervuild waardoor hij ze bijna niet kon open zetten. Ze dachten dus eerst dat dat door een infectie kwam,maar door medicatie zou het helemaal over moeten zijn,maar dat aws niet het geval.
Na 4 weken verder te zijn en 3 weken medicatie te hebben gegeven was het maar voor de helft verbeterd Daardoor heeft hij nog steeds moeite en door die druk kan er een haarvaatje springen in zijn luchtwegen die die bloedneuzen veroorzaakt.
Het is dus een teken dat het nog niet goed is.

Groetjes

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:03

Ik wens je heel veel succes met je paard.