Vitaminespuit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Vitaminespuit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:21

Is dit iets extra's voor een paard?

Alle wedstrijdpaarden van stal krijgen er bij ons een, dus Sander ook.
Maar is het wel ook gewoon voor gezonde paarden?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:48

het is een soort van opkikker voor je paard. Dus na een periode van ziekte, of bij wedstrijden. maar ook als je denkt dat je paard niet lekker in zijn vel zit kun je een vitamine spuit geven. en het kan geen kwaad ofzo om het aan een gezond paard te geven.
Let wel op: sommige paarden krijgen er nogal veel meer energie van! Maar het

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:23

Ik heb het eens nagevraagd aan de DA en die zei:Onzin ze poepen het heel snel weer uit.Het doet dus niet zo heel erg veel.Net zoiets als jezelf ineens 10 sinasappels zou eten,die plas je ook zo weer uit.Het blijft dus niet zolang in het lichaam.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:17

Shirlemiep schreef:
Ik heb het eens nagevraagd aan de DA en die zei:Onzin ze poepen het heel snel weer uit.Het doet dus niet zo heel erg veel.Net zoiets als jezelf ineens 10 sinasappels zou eten,die plas je ook zo weer uit.Het blijft dus niet zolang in het lichaam.

Dat klopt. Ze krijgen teveel vitaminen binnen die ze allemaal helemal niet kunnen gebruiken tegelijkertijd. Ze peoepen het inderdaad uit. Beter is een volledig supplement waarvan je elke dag de juiste hoeveelheid geeft dan krijgt een paaard niks te weinig of teveel. Die vitamine spuiten zijn jammer geld

ellepel

Re: Vitaminespuit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:41

aanvulling op jullie dierenarts:

wat het lichaam kan gebruiken aan vitamines neemt het op, het overige wordt weer uitgescheiden.

er zijn maar een beperkt aantal vitamines die in hoge doseringen kwaad kunnen

Shirlemiep

Re: Vitaminespuit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 07:37

ellepel schreef:
aanvulling op jullie dierenarts:

wat het lichaam kan gebruiken aan vitamines neemt het op, het overige wordt weer uitgescheiden.

er zijn maar een beperkt aantal vitamines die in hoge doseringen kwaad kunnen
Ja dat zal wel maar dat moet dan allemaal binnen 24 uur gebeuren en dan verlaat het spulletje al weer het lichaam.Ik ga dus mee met de vorige schrijfster;Geef dan liever iedere dag een vitamine suplement,en dan nog alleen als je denkt dat je paard het echt nodig heeft,Bij de menselijke verpakkingen van vitamine-preparaten staat er veela op dat gevarieerde gezonde voeding voldoende Vit.bevat en ik denk dat dit ook bij paarden zo is.Als je paard voldoende Biks,en mooi,schoon hooi krijgt en wat wortels dan krijg je niet zo snel tekorten.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:47

Toen mijn paard niet fit was heb ik d'r een vitaminestoot gegeven en was ze best snel weer lekker. Ze was dan ook niet echt ziek, gewoon sloom, nergens zin in hebben en niks willen eten. Dat was na die vitaminespuit dus zo over.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:06

xxappiexx schreef:
Toen mijn paard niet fit was heb ik d'r een vitaminestoot gegeven en was ze best snel weer lekker. Ze was dan ook niet echt ziek, gewoon sloom, nergens zin in hebben en niks willen eten. Dat was na die vitaminespuit dus zo over.

Dat kan ook heel goed. Je paard heeft ergens een tekort en reageert goed op de overdosis vitamine. Maar na verloop van tijd zal het weer terug komen. Want je lost het probleem niet op. Zo'n overdosis is na ziek zijn ook niet verkeert alleen zal een vitamine supplement veel meer brengen en ook op langere termijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:22

Het is een Opkikker, een vitaminestoot.
Op die van Excellent staat bijvoorbeeld; 1 voor en 1 vlak na de wedstrijd. Net dat extraatje, voor 'bijzondere' gelegenheid. Ook bijvoorbeeld aan drachtige merries

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:27

wij geven 2-3x per jaar een vitaminespuit mijn paardjes staan 24u/24 op de weide met stal natuurlijk

Ze fleuren er echt super mee op en als ik het in de zomer geef dan krijgen ze er een enorme glansvacht van

Ook geven wij 1x per jaar z'n pakket van pavo kost 65euro per paard (best duur om aan alle 5 paarden te geven vandaar maar 1x per jaar)

dat heeft ook veel effect
zelf heb ik ijzer tekort en moet dus ook pilletjes enz.. nemen dus kan voor je paarden ook geen kwaad om voor de veiligheid extra's te geven alles wat niet nodig is scheiden ze weer uit en het nodige hebben ze dan toch gehad

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:52

SjilliejJj schreef:
wij geven 2-3x per jaar een vitaminespuit mijn paardjes staan 24u/24 op de weide met stal natuurlijk

Ze fleuren er echt super mee op en als ik het in de zomer geef dan krijgen ze er een enorme glansvacht van

Ook geven wij 1x per jaar z'n pakket van pavo kost 65euro per paard (best duur om aan alle 5 paarden te geven vandaar maar 1x per jaar)

dat heeft ook veel effect
zelf heb ik ijzer tekort en moet dus ook pilletjes enz.. nemen dus kan voor je paarden ook geen kwaad om voor de veiligheid extra's te geven alles wat niet nodig is scheiden ze weer uit en het nodige hebben ze dan toch gehad

Als je dan een volledig voedingssuplement zou geven. ben je toch veel voordeliger uit en heeft het paard er het hele jaar wat aan. En bij een vitamine spuit scheiden ze heel veel uit en dat is gewoon echt zonde. Ik betaal voor 5 kg vitaminesupplemenyt 15,00 Euro. Daar doe ik per paard ongeveer 3 maand mee. Dus 60 euro in het jaar. Een vitaminestoot kost 6 a 7 euro en meer als de helft komt er ongebruikt uit.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:49

Xox schreef:
xxappiexx schreef:

Dat kan ook heel goed. Je paard heeft ergens een tekort en reageert goed op de overdosis vitamine. Maar na verloop van tijd zal het weer terug komen. Want je lost het probleem niet op. Zo'n overdosis is na ziek zijn ook niet verkeert alleen zal een vitamine supplement veel meer brengen en ook op langere termijn

Ze heeft er naderhand geen last meer van gehad, maar ik snap je dat ze nu net zo goed weer ziek kan worden en dat een vitaminesupplement dat kan voorkomen. Maar ze is nu lekker gezond dus daar begin ik pas aan als ze wat ouder word en haar weerstand minder wordt.