Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shirlemiep schreef:Ik heb het eens nagevraagd aan de DA en die zei:Onzin ze poepen het heel snel weer uit.Het doet dus niet zo heel erg veel.Net zoiets als jezelf ineens 10 sinasappels zou eten,die plas je ook zo weer uit.Het blijft dus niet zolang in het lichaam.
ellepel schreef:Ja dat zal wel maar dat moet dan allemaal binnen 24 uur gebeuren en dan verlaat het spulletje al weer het lichaam.Ik ga dus mee met de vorige schrijfster;Geef dan liever iedere dag een vitamine suplement,en dan nog alleen als je denkt dat je paard het echt nodig heeft,Bij de menselijke verpakkingen van vitamine-preparaten staat er veela op dat gevarieerde gezonde voeding voldoende Vit.bevat en ik denk dat dit ook bij paarden zo is.Als je paard voldoende Biks,en mooi,schoon hooi krijgt en wat wortels dan krijg je niet zo snel tekorten.aanvulling op jullie dierenarts:
wat het lichaam kan gebruiken aan vitamines neemt het op, het overige wordt weer uitgescheiden.
![]()
er zijn maar een beperkt aantal vitamines die in hoge doseringen kwaad kunnen
xxappiexx schreef:Toen mijn paard niet fit was heb ik d'r een vitaminestoot gegeven en was ze best snel weer lekker. Ze was dan ook niet echt ziek, gewoon sloom, nergens zin in hebben en niks willen eten. Dat was na die vitaminespuit dus zo over.
SjilliejJj schreef:wij geven 2-3x per jaar een vitaminespuit mijn paardjes staan 24u/24 op de weide met stal natuurlijk
Ze fleuren er echt super mee op en als ik het in de zomer geef dan krijgen ze er een enorme glansvacht van
Ook geven wij 1x per jaar z'n pakket van pavo kost 65euro per paard (best duur om aan alle 5 paarden te geven vandaar maar 1x per jaar)
dat heeft ook veel effect
zelf heb ik ijzer tekort en moet dus ook pilletjes enz.. nemen dus kan voor je paarden ook geen kwaad om voor de veiligheid extra's te geven alles wat niet nodig is scheiden ze weer uit en het nodige hebben ze dan toch gehad
Xox schreef:xxappiexx schreef:Toen mijn paard niet fit was heb ik d'r een vitaminestoot gegeven en was ze best snel weer lekker. Ze was dan ook niet echt ziek, gewoon sloom, nergens zin in hebben en niks willen eten. Dat was na die vitaminespuit dus zo over.
Dat kan ook heel goed. Je paard heeft ergens een tekort en reageert goed op de overdosis vitamine. Maar na verloop van tijd zal het weer terug komen. Want je lost het probleem niet op. Zo'n overdosis is na ziek zijn ook niet verkeert alleen zal een vitamine supplement veel meer brengen en ook op langere termijn