Paard heeft dikke benen en loopt kreupel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twipsy25

Paard heeft dikke benen en loopt kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 12:48

Misschien is hier ook al wel een topic over, maar ik weet me even geen raad meer dus misschien dat iemand me kan helpen!!

Mijn paard heeft in juli een hoefzweer gehad, die schijnbaar moeilijk te vinden was want de hoefsmid en zelfs de dierenarts konden het niet vinden.
Dierenarts heeft er een zak om heen gedaan waar ik dan 2x daags water met biotex in moest gieten 2 dagen lang. (zodat de zweer kon rijpen)
Dit gedaan en na 2 dagen kwam de dierenarts weer, zak er afgehaald waarna bleek dat ze mega erge mok had gekregen.
Eindelijk de zweer er uit gesneden en moest ze weer 1 dag in zo´n zak ondanks de mok!!
Na die dag kun je ongeveer raden hoe haar been er uitzag, helemaal opgezwollen en onder de mok.
Nu na 3 maand is de mok zo goed als weg maar heeft ze elke dag dikke voorbenen en kreupelt ze!!
Vorige week leek het beter te gaan en was ze zelf ook weer erg goed te pas. Nu heb ik haar gisteren even gelongeerd, 10 min. ongeveer en vandaag was het weer helemaal mis, 2 dikke voorbenen en kreupel lopen. Heb haar in de wei gezet en de benen werden wel weer dun, maar het kreupelen bleef!
Wie o wie kan mij iets meer vertellen, bijv. waar dit van kan komen.
Het betreft hier een 5 jarige merrie.

Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen en of er ook ervaring mee hebben!

Groetjes Marcia

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:53

wat een vervelend verhaal zeg...... ik denk dat het enige goede wat je hier kunt doen is de DA bellen. Van achter de computer is het niet te doen om hier iets over te zeggen, het kan vanalles zijn en het hoeft niet perse iets te maken te hebben met het voorgaande verhaal. Laat er nog eens naar kijken en besluit dan wat de beste aanpak is. Succes!

twipsy25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 12:55

Ja ik wordt er een beetje moedeloos van. Het lijkt dan een paar dagen weer beter te gaan, maar kan ook zo zijn dat het de volgende dag weer helemaal mis is!!
En dat al 3 maand...
In ieder geval bedankt voor je reactie