Dettol ipv Imaverol??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Dettol ipv Imaverol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 10:09

Ik vroeg me af of je ook dettol kan gebruiken ipv imaverol.

Het staat op het etiket dat het ook tegen schimmels te gebruiken is, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Weet iemand hier iets van en heeft hier ervaringen mee??

Alvast bedankt!

Oberek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:13

Is Dettol niet meer een schoonmaakmiddel dan een geneesmiddel? Dettol gebruik je om je dekjes, dekens en borstels mee schoon te maken. Ik weet niet of je dit ook op de huid kunt gebruiken.

ellepel

Re: Dettol ipv Imaverol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:18

dettol werkt wel tegen een aantal schimmels.

maar....mijn pony had een schimmel,en na behandeling met Dettol zat deze er nog.

ik heb toen bij de dierenarts 20 ml imaverol gehaald, kostte me maar 9 euro omdat het een afgemeten hoeveelheid was( en dus veeel goedkoper als een hele fles!)

valt te proberen als je geen hele fles wilt halen, maar dettol werkte dus bij mijn pony niet.....

ik heb wel goede berichten gehoord over gebruik van Dettol bij mok

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:20

Dettol mag op de huid gebruikt worden (mengen met water zoals staat aangegeven)
Ik gebruik het altijd bij wondjes en vind het 100 keer beter werken dan acederm of wat ook.

Bij schimmel heb ik het nooit geprobeerd.
Maar de kosten van een potje Imavarol is dan ook niks en dat werkt bijna gegarandeerd

IneV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:22

Dettol werkte bij ons ook niet teken schimmel.. We hebben haar gewassen met imaverol, en nu er nog kleine 'wondjes' overblijven, moeten we deze met isobetadine insmeren ( helpt goed! )

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 12:50

Ok bedankt voor jullie reacties!
Ik had ineens vandaag een plekje bij Barco op zijn snoet en ik twijfel of het schimmel is ja of nee. Er zit nl. aan de andere kant van zijn snoet ook een plekje en dat is zeker weten een wondje. Hij heeft vast ergens aan geschuurd. Maar aan een kant is er een stuk huid weg en aan de andere kant alleen wat haar. Vandaar mijn twijfel.
Maar ik ga morgen iig naar aanleiding van jullie berichtjes toch imaverol halen.
Weet ik het iig zeker dat het werkt!!

Bedankt allemaal!!

mierschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:00

wij gebruiken eerst een keer immaverol om de schimmel weg te krijgen en houden dan de huid (wondjes) schoon met dettol oplossing. werkt goed!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:41

Dettol is een ontsmettingsmiddel. Dat doodt dus, net zoals chloor of alcohol 'beestjes'. Vooral bacteriën, maar ook schimmels en algen bv. Het werkt niet 100%, en het werkt niet specifiek.

Antibiotica werken wel specifiek, tegen bacteriën. Soms heel specifiek, tegen slechts 1 bepaald soort bacterie. Antivirale middelen werken specifiek tegen virussen, algendoders werken specifiek tegen algen, en je raadt het al, antimycotica werken specifiek tegen schimmels. Imaverol is een antimycoticum, en werkt dus specifiek tegen schimmels.

Je bent met Imaverol dus alleen goed beig als je zeker weet dat je een schimmel aan het bestrijden bent. Weet je dat níet zeker, dan is een algemeen ontsmettend middel zoals Dettol misschien handiger.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 18:51

het bleek toch gewoon een wondje te zijn ibbel! het heelde binnen een paar dagen al. Toch ook imaverol gebruikt want in het begin was ik een kringetje van haartjes kwijt.
Maar goed dit weet ik nu ook weer!!

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:16

toen mijn paard een wond op haar hoofd had heb ik deze ook schoon moeten maken met dettol, dat werkte prima...

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:42

ik weet niet waar jou paard last van heeft maar dettol is een ontsmettingsmiddel en geen schimmeldoder daar moet je dus imaverol voor hebben

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:45

Dettol rules. Voor alles. Ik gebruikte het vroeger ook wel bij mijn katten tegen schimmel. Aangezien ik langharen had was die imaverol echt killing voor de vacht. Griseofulvine begon ik al helemaal niet aan dat agressieve takkespul (inwendig). Dettol deed altijd wonderen. Gewoon even een spoelinkje en de kat is weer beschermd. Als ik terugkwam van een show gingen de katten dus ook altijd even onder een dettolspray.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:54

ellepel schreef:

Hebben meer mensen deze ervaring? Mijn paard heeft nl. mok en als dit ook goed werkt...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 11:02

Jolande schreef:
ellepel schreef:

Hebben meer mensen deze ervaring? Mijn paard heeft nl. mok en als dit ook goed werkt...

offtopic
ik heb dettol nog nooit bij mok gebruikt. Ik gebruik altijd sudocrem. (rode babybillen zalf) ideaal!! en niet te duur.

girliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:46

idd sudocreme is echt goed bij mok!!
Dettol heb ik nog nooit gebruikt...

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:47

offtopic, bij natte mok helpt ook tandpasta zonder fluor, de allergoedkoopste, dit droogt uit.