Dettol ipv Imaverol??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Dettol ipv Imaverol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 10:09

Ik vroeg me af of je ook dettol kan gebruiken ipv imaverol.

Het staat op het etiket dat het ook tegen schimmels te gebruiken is, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Weet iemand hier iets van en heeft hier ervaringen mee??

Alvast bedankt!

Oberek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:13

Is Dettol niet meer een schoonmaakmiddel dan een geneesmiddel? Dettol gebruik je om je dekjes, dekens en borstels mee schoon te maken. Ik weet niet of je dit ook op de huid kunt gebruiken.

ellepel

Re: Dettol ipv Imaverol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:18

dettol werkt wel tegen een aantal schimmels.

maar....mijn pony had een schimmel,en na behandeling met Dettol zat deze er nog.

ik heb toen bij de dierenarts 20 ml imaverol gehaald, kostte me maar 9 euro omdat het een afgemeten hoeveelheid was( en dus veeel goedkoper als een hele fles!)

valt te proberen als je geen hele fles wilt halen, maar dettol werkte dus bij mijn pony niet.....

ik heb wel goede berichten gehoord over gebruik van Dettol bij mok

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:20

Dettol mag op de huid gebruikt worden (mengen met water zoals staat aangegeven)
Ik gebruik het altijd bij wondjes en vind het 100 keer beter werken dan acederm of wat ook.

Bij schimmel heb ik het nooit geprobeerd.
Maar de kosten van een potje Imavarol is dan ook niks en dat werkt bijna gegarandeerd

IneV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:22

Dettol werkte bij ons ook niet teken schimmel.. We hebben haar gewassen met imaverol, en nu er nog kleine 'wondjes' overblijven, moeten we deze met isobetadine insmeren ( helpt goed! )

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 12:50