Zelf masseren!!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rapiti

Zelf masseren!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 08:28

Hallo allemaal,

Ik vindt het leuk om af en toe even lekker met mijn paard bezig te zijn, naast de normale (meestal intensieve) training. Aangezien masseren/ rekoefeningen ook nog goed en nuttig zijn, doe ik dit af en toe voor / na het rijden. Ik ben zelf natuurlijk geen fysiotherapeut, dus nu vraag ik me af: wat zijn goede (lekkere) oefeningen om allemaal te doen?? Waar?? Welke rekoefeningen?? Welke oefeningen zijn goed voor de algemene souplesse (buiging,rug)?? enz....

Kortom: alles wat je weet van zelfmasseren en rekoefeningen is welkom! Graag duidelijke uitleg

((PS: Het is dus niet om medische redenen, maar puur voor genot van mijn paard en gewoon het nuttig voor de spieren enz.))

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 08:33

Misschien moet je is een boek van Linda Tellington - Jones lezen daarin staat veel over masseren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:14

viewtopic.php?f=64&t=488530&hilit=

Dit heb ik allemaal in de verkoop, staat oa een boek bij "je paard in topconditie" hier staan heel veel massage technieken in en kan je je hele paard masseren.

Rovinia

Re: Zelf masseren!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:54

Vorig jaar heb ik een cursus sportpaarden massage gevolgd bij Mechteld Gerding in Bant. Dit was heel leuk en heel leerzaam. Tijdens die cursus maakten wij gebruik van het boek Paardenmassage van Renate Ettl. van Forte uitgevers. Fam. Gerding heeft een website waar je de gegeves kunt vinden om evt, contact op te nemen voor informatie.
www.stalkuinderbos.nl

Rapiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 08:53

Hay,

Bedankt voor jullie reacties!. Sinterklaas komt er aan, dus ik denk dat ik dan maar een paar goede boeken op mijn verlanglijstje moet zetten.

Dus bedankt voor de tips!

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:31

"Je paard in topconditie" is een erg goed boek hiervoor. Het leuke is dat voor de specifieke takken van paardensport aparte oefeningen staan, zowel massage als rek en strek.

Ik gebruik hier best veel uit! Zeker een aanrader!

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:39

Merken jullie echt verschil na massage? Hoe reageren jullie paarden er op? Ben ook wel geinteresseerd, misschien ook maar ns n boek aanschaffen . (Sydney, zal dan eerst nog ff op jouw lijstje kijken!)

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:18