Dikke achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Dikke achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 19:58

Ik volg een opleiding aan NHB Deurne en heb daar ook mijn paard staan, ze wordt iedere dag gereden (3x per week dressuur en 2 x per week springen) en in de weekenden komt ze 1 x 15 minuten uit haar stal om gelongeerd te worden.

Telkens als ik na het weekend weer op school komt, heeft ze weer dikke achterbenen. In de loop van de week worden ze wel dunner maarja de week erop weer hetzelfde gedoe. (stalbenen?)

Ik heb het nu een tijdje aangekeken maar het is echt iedere week zo.

Toen ze hier nog thuis stond kwam ze elke dag 5 uurtjes de wei op en dan had ze geen dikke benen.
Dus ik neem aan dat daar het probleem ligt, of hebben jullie enig idee/oplossing?

De benen zijn verder niet warm en als ik ze aanraak maakt het haar ook niks uit dus ze heeft er verder geen last van...

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:55

ik denk ook dat het "gewoon" stalbenen zijn. Vervelend, maar als ze in het weekend niet buiten kan of meer beweging krijgt zal het wel zo blijven.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:58

Krijgt ze kuilgras of hooi?
Kan ook komen door te veel eiwitten namelijk..

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 13:38

ze krijgt wel hooi, maar gewoon evenveel als dat ze hier thuis kreeg.

ze kan met een doktersverklaring nog wel een x extra gelongeerd worden in het weekend maar ik vraag me af of dat dan wel genoeg is.

haar rechterachterbeen is wel altijd dikker als linksachter?