Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tinkerhorse schreef:Mijn Tinkermerrie is sinds een maand of 4 Chronisch Hoefbevangen.Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik definitief niet meer op haar zal mogen rijden.Het gaat op en af goed met haar.De ene dag loopt ze weer super goed en de andere dag loopt ze weer vreselijk slecht.Ze kan niet meer galopperen,ook al probeert ze dit wel in de wei,maar dan gaat ze weer snel over in de draf.Ze heeft al 2x speciaal beslag gekregen,daarvoor liep ze nooit op ijzers.Het beslag heeft nog niet de juiste uitwerking gehad,helaas...We zien geen verbetering door de ijzers.Ja de eerste 2-3 weken helpen de ijzers goed en loopt ze lekker,maar zodra de hoeven weer een beetje gaan groeien gaat ze ook rotter lopen.Ik zit er nu sterk aan te denken om tegen het advies van de DA in te gaan en de ijzers eraf te laten halen.Onze Tinker heeft in alle 4 de benen de hoefbenen gekantelt.Wat de voeding betreft,onze Tinker loopt nog 3 uurtjes in een kaal gevreten weitje(en nog eet ze dan teveel naar mijn smaak),en krijgt 2 plakken hooi,en plm.3 kilo wortels op een dag.De beweging die we nu geven bestaat uit:Wandelen aan de hand,lopen naast de fiets(draven) en 2x per week longeren(max.15 minuten)en in het weekend oefenen we met het mentuig dan laten we haar een autoband trekken(ook zo'n 15-20 minuten).Ik vind deze ziekte ook moeilijk om mee om te gaan en ik ben er dan ook best vaak verdrietig om,vooral als ik haar weer zie kreupelen,ik hoop dan alleen maar dat ze nog wat jaren bij ons mag doorbrengen en dat ze ziekte zich niet verder doorzet.Ik wil je veel sterkte toewensen en wees extra lief voor je paardje!Groetjes NathalieHallo,
Vorige week de dierenarts bij Boy wezen kijken, en zeer waarschijnlijk is hij chronisch hoefbevangen. Heeft hier iemand ervaring mee? Wat doen jullie eraan en kunnen jullie nog rijden etc? Alle info is welkom!
Bedankt
...