gescheurde pees

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

gescheurde pees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:00

ik heb een vraagje een kennis van me heeft een jaaling met een gescheurde pees kan dat goed komen? zo ja hoe moet je dat behandelen?

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:13

heel veel rust... en niet los gooien/in de wei. En je kan ook altijd de VA bellen voor advies.

FZ_Lin

Re: gescheurde pees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:09

de VA is dus geweest en die zei dat ze in de wei moest maar zelf vond ik het een beetje riskant en de kennis van me ook maar echt advies had de VA niet vandaar dat ik het hier neerzette

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:32

Mijn paard heeft t ook gehad, en mijn toenmalige VA vond ook dat ik m maar gewoon een jaartje t land op moest gooien. Heb toen een andere laten komen, waarvan ik m meteen op stal moest zetten en alleen mocht wandelen.
Hij is ook behandeld door de fysio en er weer helemaal bovenop gekomen!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 10:46

bedankt voor de reactie's heb er wel wat aan ik wou haar gaan kopen ik weet het is een beetje riskant om een paard te kopen met een gescheurde pees, maar ik waag het er wel op! sinds de dag dat ze bij ons stond ben ik al helemaal gek van haar, en ik kreeg gisteren te horen dat ze anders zondag weg word gebracht naar een handelaar en als hij geen koper vind dan word ze doorgebracht naar de slacht, en ik vind kan het niet over me hart halen om me 2e droompaard zeg maar te laten slachten want ik denk zelf niet dat iemand een paardje koopt met een gescheurde pees.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:37

Dat denk ik ook niet nee...
Super van je dat jij haar toch een kans geeft!
Heel veel geluk ermee!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 23:08

dankje ik heb met de eigenaar gesproken en hij wilt haar graag aan me verkopen en morgen is het zeker of de handelaar akkoord gaat dat de verkoop niet met hem doorgaat maar dat hij haar aan mij verkoopt, heb ook met aantal veeartsen gepraat en die hebben haar ook een goede kans gegeven zelfs die ene die bij haar is geweest ik heb een poosje met hem aan de telefoon gezeten en hij zei dat wat er al werd gezegt, dat ze met veel rust alleen op de stal en met haar lopen dat het wel goedkwam, de eigenaar had hem verkeerd begrepen die dacht dat hij weiderust bedoelde, maar wat er al werd gezegt over dat gips misschien dat ik dat doe hangt ervan af wat mijn veearts het beste vind (die komt ook gelijk kijken als het rond is )

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:13

Nou, dat klinkt iig weer een stuk positiever!
Ben erg benieuwd hoe het gaat, dus hou je me op de hoogte?!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:14

o gelukkig

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 21:53

Nah ik heb haar gekocht
en ze heeft uiteindelijk geen gescheurde pees maar het is een kneuzing en het gaat al een stuk beter dus uiteindelijk is alles goed en ik bene cht super blij met haar! het is echt een droppie en al redelijk erg aanhankelijk naar me (gelukkig )