Wie heeft ervaring met peesschedeontsteking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quinoa

Wie heeft ervaring met peesschedeontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 12:33

Ik kan misschien een paardje kopen als gezelschap, het probleem is dat ie een peesschedeontsteking heeft.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe is het uitgepakt?

Spookie

Re: Wie heeft ervaring met peesschedeontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:44

Mijn arabier heeft t ook gehad, heb m een tijd op stal gezet, maar omdat ie als een gek begon te weven heeft ie daarna gewoon buiten gestaan. eerst in de paddock, en later gewoon op de wei.
Veel gewandeld op de harde weg en natuurlijk koelen... Eindeloos koelen zelfs, maar uiteindelijk nergens geen last meer van.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:16

Ik zou daar voorzichtig mee zijn, ken 2 paarden die dat gehad hebben, is bij alletwee niet goed gekomen, doordat er bindweefsel ontstond door de ontsteking blokkeerde de pees min of meer en dat liep niet lekker. Die pees kan dan niet meer vrij bewegen. Bij rust ging dat wel, maar als er wat meer gevraagd werd begon het gelijk weer te irriteren.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:41

Als dit over mijn paard gaat dan nog even uitleg.

Hij staat nu voor 6 maanden op het land om zoveel mogelijk te genezen. Of het ooit nog helemaal goed komt is nog niet te zeggen.
Het zou best kunnen dat hij over een periode van 6 tot 12 maanden (even ruim genomen!) weer zodanig is opgeknapt dat er af en toe een ritje op gemaakt kan worden.
Ik zoek voor hem dan ook niet een nieuw baasje die intensieve plannen heeft om te gaan rijden. Maar als gezelschapspaard kan hij nog uitstekend functioneren.

quinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:48

Nandoman schreef:
Als dit over mijn paard gaat dan nog even uitleg.

Hij staat nu voor 6 maanden op het land om zoveel mogelijk te genezen. Of het ooit nog helemaal goed komt is nog niet te zeggen.
Het zou best kunnen dat hij over een periode van 6 tot 12 maanden (even ruim genomen!) weer zodanig is opgeknapt dat er af en toe een ritje op gemaakt kan worden.
Ik zoek voor hem dan ook niet een nieuw baasje die intensieve plannen heeft om te gaan rijden. Maar als gezelschapspaard kan hij nog uitstekend functioneren.

Nou het was ook een beetje in het algemeen hoor, om zelf wat wijzer te worden over alle "kwaaltjes" maar bedankt voor de uitleg

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:45

Het hangt er helemaal vanaf met welk doel je zo'n paard koopt. Is het voor gezelschap en eventueel lichte recreatie dan zie ik het probleem niet zo. Meestal knappen de paarden met voldoende hersteltijd aardig op en kunnen ze iig pijnvrij onbelast lopen, vaak zelfs weer licht werk doen.
Voor de sport vind ik het een ander verhaal, dan zou ik er niet aan beginnen

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:39

Mijn paard heeft 2 maal een peesschedeontsteking gehad. 1 aan het voorbeen ruim 10 jaar geleden, dit is met rust en 1 maal cortisonen injectie volledig vedwenen (heeft zo'n 3 maanden geduurd). Nooit meer problemen gegeven. Dit jaar heeft ze hetzelfde aan haar achterbeen gehad, dit is eerst met rust geprobeerd te laten genezen. (2 maanden) Toen heeft de VA 1 maal een cortisonen injevtie gegeven, en daarmee genas het wonderbaarlijk, na 3 weken op de controle helemaal rad, en alle zwelling weg! Ben opzich geen voorstander van cortisonen, maar in dit geval heeft het echt super gewerkt!