Schouder uit de kom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Schouder uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:55

Joey heeft, nu zo'n 2,5 maanden geleden in de sloot gelegen, hij is er met de trekker uitgetrokken (okee, niet mijn idee, maar hadden geen keus, zijn ogen waren al rood en hij was onderkoelt, had zeker drie centimeter opgedroogd modder op zijn kont liggen dus hij heeft er aardig lang in gelegen)(s'nachts gebeurt)
Dat hij op de kant was 'getrokken' stond hij op en viel meteen om, uitgeput dachten wij, stukje naar stal gelopen, hem onder een warme douche gezet, stapel dekens op en een poging gedaan om een stuk te lopen, ging allemaal moeizaam, maar het lukte, DA gebeld, na laten kijken en verder had hij rust nodig, veel rust, na drie weken rust, op stal en verder alleen op een stukje land, begon hij weer iets soepeler te lopen, alleen aan de rechterkant was zijn hele schouder weggevallen. DA weer laten komen, die constateerde dat alle spieren en pezen uit hun verband gerukt waren, nog meer rust, komt allemaal goed, heeft alleen heel veel tijd nodig.

Ik heb alle tijd, als hij maar beter wordt!

Nu, 2.5 maand later dus, loopt hij op recht stukken zo goed als rad, maar zodra hij een bocht maakt valt hij bijna om in draf dan, in stap ziet alles er goed uit en in galop ziet het er minder erg uit als in draf
(ik laat hem niet draven en galloperen, dat doet hij zelf als hij losstaat, hij is af en toe niet te houden, rare bokkensprongen en maar rennen)

Iig DA gebelt en gevraagd wat ik nu het beste kan doen, hij gaf me het advies hem te longeren (wel in stap) zodat hij wat soepeler in zijn lijf wordt, probleem is nu dat hij, zodra ik hem aan de longeerlijn zet, niet meer te houden is hij blijft gek doen, ook als ik hem daarvoor al in de paddock heb gezet, wie kan me hiermee helpen?

Is er misschien iemand hier, die ook een paard heeft of heeft gehad met een schouder uit de kom?
Hoe lang duurde het bij jouw paard en hoe ben je weer langszaamaan begonnen?

Ik heb nu zelf de fysio voor hem laten komen en zij zegt dat alle spieren redelijk goed terug zijn gekomen en dat het wachten nu is op de belangrijkste spier, te bicep, dat deze weer goed terug komt.

letsgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:04

Ik zou naar een kliniek gaan en hem eerst grondig na laten kijken foto's ,scan enz. Ze kunnen je een beter beeld geven van de blessure en de daarbij horende revalidatie.
Hoe goed je eigen da ook is hij kan er niet in kijken maar goed dat is mijn mening!
Succes met je paardje.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:11

Dat willen we over een maand laten doen, iom de DA, hij (en daarbij nog twee onafhankelijke DA) zei mij dat spierenkwesties nu eenmaal lang kunnen gaan duren en omdat er tot nu toe per week toch wel aardig wat verbetering inzit het nog niet nodig is (pas als het niet meer vooruit gaat of juist achteruit, maar hebben voor de zekerheid over een maand afgesproken)