Dik Been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margjuhhh

Dik Been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:54

Hoi
Mijn paard Riant heeft een schimmelinfectie gehad aan d'r rechtervoorbeen. Nu is volgens de veeartsen de schimmelinfectie na de behandeling over, maar 's ochtends is het been vanaf de knie naar de kogel toe helemaal dik en warm. Als ze dan een dagje buiten heeft gelopen is het been wel dun. Ik mag gewoon blijven rijden want ze loopt er niet kreupel op en beweging is goed volgens de veearts. We hebben al van alles geprobeerd om het been dun te houden maar geen resultaat. Ze heeft zelfs 2 weken pretnison pillen gehad. Heeft iemand van jullie nog een idee?????? De huid op de knie lijkt nu net op een olifantenhuidje, zou het mogelijk zijn dat er toch nog een soort infectie zit??? Hoop dat iemand van jullie ervaring hiermee heeft of mij kan helpen!!
Groetjes marga...

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:49

Ik heb wel vaker gezien dat een paard dit had, de eigenaresse kon er helaas ook geen middel voor vinden....misschien kun je adviezen gebruiken die ook voor mok werken(bij het tpic daarover)ik kende wel een meisje die altijd zeewater in een jerrycan haalde dat hielp haar paardje heel goed, maar ik weet niet of dit jouw paardje ook helpt.( elke dag afsponzen met zeewater)
Sterkte ermee!

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:25

Heel vervelend! Zolang het been na het buiten lopen cq rijden maar afgezakt is zou ik het gewoon nog even aanzien. Sowieso elke dag koelen met water. Ik zou hem 's ochtends en 's avonds 10 minuten koelen.
Zodra het been dik blijft na het rijden of buiten lopen direct een dierenarts bellen.

palham

Re: Dik Been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:10

Pallas heeft vorig jaar ook schimmel gehad en ik had precies hetzelfde verhaal. OP stal had hij een dik been. Na het rijden of na de wei was het altijd dun en na een uur op stal weer dik (echt een olifantenbeen). Dit heeft hij 3 maanden gehad en op zijn been zag je duidelijk ook nog slechte plekken van de schimmel. Nu niet lachen: vertelde iemand mij op de slechte plekken een avond sauerkraut (woon in Duitsland) er op te doen, direct op de huid, oude handdoek erom heen en inbanadageren. Hij heeft een nacht daarmee gestaan en de volgende dag was het been dun en bleef ook dun. Geirriteerde huid was nu licht roze en dat heb ik behandeld met babyzinkzalf. Deze behandeling heb ik 2 weken herhaald en sindsdien is het been nooit meer dik geworden en waren de geirriteerde plek weg. Misschien het proberen waard?

margjuhhh

Re: Dik Been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 17:20

Bedankt voor jullie reacties!!
Ga het uitproberen, hopen dat het resultaat heeft!!!
Groetjes Marga

margjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:08

Als er iemand nog ideën heeft ik hoor ze graag!