snotneus na het rijden/longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

snotneus na het rijden/longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:20

Mijn verzorgpony heeft al een tijdje als ze hard gewerkt heeft een loopneus.
Toen ik het voor het eerst opmerkte is ze natuurlijk gelijk getemperatuurd, maar alles was normaal. Ze is nu een tijd je kreupel geweest (hoefzweer) en in die tijd heeft ze ook helemaal geen loopneus gehad. Vandaag heb ik voor het eerst weer gereden, en toen ik klaar was had ze gelijk weer een vieze neus.
Ze loopt er niet minder van, ademt niet zwaar of abnormaal luidruchtig, kortom, ik merk verder niets aan haar.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Erretje

Re: snotneus na het rijden/longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:16

Ik denk dat het komt van de inspanning. Er zijn paarden die dat hebben. Ook voeren paarden hun (overtollige) traanvocht af via hun neus dat kan ook nog. Maak je geen zorgen zolang ze niet hoest en verder gezond oogt.

Finstar1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:48

Ik denk ook wat mhartog zegt...en laat anders als je het niet vertrouwt ofzow de DA langs komen.....

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:24

Mijn paardje heeft dat ook, het is al heel lang zo dus ik maak er geen plobleem van

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:25

mijn paard heeft het ook, niets om je zorgen over te maken als de pony verder gezond oogt en niet hoest.
misschien door de overgang van het weer in deze tijd van het jaar is dat heel normaal , gewoon een beetje snotterig misschien of gewoon van de inspanning

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:00

Hier nog één.
Wel bijna alleen in de zomer, ze scheiden dan gewoon vocht af via hun neus. Let er wel op dat het geen kleur heeft, als het groen/geel wordt duidt het op een ontsteking.