haaaj.. gister werd dus eindelijk het paard.. waar ik al een tijd een oogje op had.. gekeurd..! Helaas is zijn iet goed door de keuring heen gekomen.. Nadat de veerarts haar eerst stilstaand had bekeken.. moest ze een stukje draven.. eerst kleinne rondjes allebei de kanten op.. hierna heeft hij de buigoefening uitgevoert en hierbij ging het mis.. de veearts begon met het rechterbeen.. 1 minuut vast houden.. daarna weg laten draven.. hierbij liep ze al wat raar.. hierna pakte hij het linkerbeen op.. 1 minuut vasthouden.. weg laten draven.. dit ging goed.. toen wilde hij de proef nog eens bij het rechterbeen uitvoeren.. hielt het 1 minuut vast.. paard werd er nerveus van.. bleef niet stilstaan.. los gelaten.. ze bleef het omhoog houden.. weg laten draven.. en liep pverduidelijk kreupel.. keuring afgelopen.. het paard was afgekeurd..
nu zegt de één dat het een momentopname kan zijn.. de ander zegt.. dat is niet goed.. ga naar een ander paard op zoek..
Ik zou zelf na een maand nog een keer keuren maar het is wel belangrijk om te checken dat het paard in de tussentijd gewoon wat gewerkt wordt. Mijn vaders paard was echt stokkreupel op de klinische keuring toen wij hem aankochten. Na een maand nog een keer laten keuren en toen was alles top. Hij heeft in de afgelopen anderhalf jaar nog nooit een dag kreupel gelopen. ik heb ook wel eens een paard verkocht die zich tijdens de keuring verstapte en niet goed liep. Ook deze werd na een maand wel goedegekeurd en ik heb er nooit meer iets van gehoord en dat is meestal een goed teken.
idd na een maand nog eens proberen mits het paardje het waard is. Als het weer word afgekeurd dan kan je met de eigenaar overeen komen dat zij de kosten betalen. Je kan ook nog vragen of ze mee willen delen in de kosten om foto's te laten maken. Dan weten zij ook of het beestje goed is anders houden ze dit en verkopen ze het paard nooit.
foto's maken ! bij afkeur eigenaar laten betalen, als ze goed is betaal jij.
Nog even een aanvullig hierop. Ik zou altijd foto's laten maken onder deze voorwaarde als ik een paard koop en alleen als de combinatie foto's en klinische keuring voldoende is gaat het paard met ons mee naar huis.