wat is het nou......????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marientje

wat is het nou......????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:27

hallo,

Ik heb een Tinker van 4 jaar oud met heel veel behang, maar nu heeft hij ergens last van, en wel op zijn benen en achter onder bij zijn hoeven, in zijn kootholte. Aan de zijkant op zijn benen is het beste te zien wat hij nu eigenlijk heeft. Ik zal het proberen heel duidelijk uit te leggen, en dan hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Om te beginnen heeft hij het nooit gehad en is het steeds erger geworden, vandaar dat het me nu pas opvalt eigenlijk. Hij heeft het op 1 bepaalde plek wat bestaat uit dikke geelsige dikke korsten die je er moeilijk af krijgt en af en toe zit er ook een wondje wat een beetje bloeid. En omdat hij zo'n lange haren heeft op zijn been blijven er korstjes die van die plek af komen aan zijn haren hangen. Als ik aan de plek op zijn been kom dan vind hij dat niet fijn, hij trekt steeds weg, en in de kootholte vind hij het fijn als ik daar iets doe. (raar paard ik weet het, maar wel lief)
Er is me gezegd dat het mok is wat hij heeft, maar een ander zegt weer van niet. Ik heb het al behandeld met mokzalf maar 1 plek op zijn been heeft geen verbetering en wordt alleen maar erger. Nu weet ik zelf niet meer wat het is. En blijf ik hem wassen met betadine shampoo, want dat spul is altijd goed om te desinfecteren en schoon te maken.

kan iemand mij helpen met dit probleem, zodat ik mijn Tinkertje weer mooie flossen kan geven.

groetjes van Marientje

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:28

ik zou eens de DA bellen

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:38

Ik denk ook dat het mok is

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:09

bel de DA en laat die eens kijken, mok is een goede optie, vaak zit daar bij paarden met veel behang een mijtinfectie bij. Dit los je met betadine niet op!

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:59

mijn friese merrie heeft ook een ernstige mokaanval gehad eind vorig jaar. ik smeerde het altijd netjes in maar het werkte niet meer. ik heb de da gebeld en die heeft me een antibioticazalf gegeven en een spray met een antibioticum binnen een week was ze er af. maar laat wel de da er na kijken want voor je het weet zit het op de buik en alles dat had die van mij ook en dat binnen twee drie dagen tijd.