. Ik heb al ns een advertentie gezien voor een soort mondkapje, waarmee paarden wel nog gras en hooi kunnen eten maar dus blijkbaar geen zand meer binnenkrijgen. Wie o wie weet waar deze kapjes te krijgen zijn? Thanx!Groetjes Lotte
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Ik heb al ns een advertentie gezien voor een soort mondkapje, waarmee paarden wel nog gras en hooi kunnen eten maar dus blijkbaar geen zand meer binnenkrijgen. Wie o wie weet waar deze kapjes te krijgen zijn? Thanx!

...Zo'n masker ben ik ook niet echt fan van, maarja preventie is natuurlijk beter dan behandelen achteraf. Denk alleen bij nader inzien dat zo'n masker niet echt effectief kán zijn, zand is zo fijn, dat gaat overal wel doorheen, en ze moet natuurlijk wel nog hooi kunnen eten. Ga dus denk ik toch maar sand clear proberen in combinatie met bakken, hoop dat t wat scheelt, heb vandaag nog gelezen dat paarden tot een halve kilo (!) zand p/dag binnen kunnen krijgen zonder koliek te krijgen, zoveel krijgt ze bij lange na niet binnen, gelukkig. BedaVandaag is trouwens ook nog de DA langs geweest omdat ze niet echt lekker in r vel zit en voer vaak laat staan, ze is echt zooo overgevoelig voor alles...maarja goed, ben benieuwd wat er uit t bloedonderzoek komt, in ieder geval bedankt voor jullie advies! 
.