Bloed onder hoef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Bloed onder hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 12:54

Het gaat weer over het paard dat enorm stijf is, morgen komt de DA,

maar ik vraag het hier al eens, onlangs na het rijden spoelden we haar benen en hoeven af, en zat er een bloedplek onder de hoef. Dus niet oppervlakkig. Het kwam voor op 2 plaatsen onderaan de hoef. Heeft dit iets met druk of stijfheid te maken?

Anoniem

Re: Bloed onder hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:48

is je paard niet hoefbevangen? die rode plek dat zou dan het hoefbeen kunnen zijn dat drukt/heeft gedrukt tegen de zool. ik zou iig niet rijden met het paard.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:57

Kan zijn, want ze rijdt de laatste tijd echt niet goed. De smid is komen kijken maar zei dat het niks was... Raar hoor

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:59

Waarschijnlijk op iets gestaan en daardoor een bloeduitstorting gekregen. Hou het even in de gaten zodat het geen hoefzweer wordt. Ik vind het vreemd dat de smid geen idee heeft. Ga ik ook denken aan verkeerde bekapping....maar zover wil ik niet gaan.

Zat de plek op de plek van de steunsels? Naast de straal?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:05

In mijn ogen is het door de smid, maar dat mag ik niet hardop zetten. Hij heeft de laatste keer opnieuw moeten bekappen omdat het niet goed was, en hij doet er gemiddeld uur over. Misschien dat dit ook haar stijfheid verklaart en korte pasjes. De plek zat eigenlijk bovenop de hoef, vooraan , juist naast de lip. Onderaan is niets te zien.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:16

nou dan was mijn gevoel juist. Het komt door de smid, zeg het maar hardop want als er 1 ding vervelend is, dan is het wel een smid die geen verstand van zaken heeft! Andere smid zoeken, nu meteen! Loopt ze als op eieren?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:41

Probleem is dat het paard van mijn vriend is, en de smid is heilig als je snapt wat ik bedoel, het is een goede vriend van hem...
Maar zal het zeker zeggen hoor. Ze loopt vooral vanuit haar rug stram en houdt haar hals hoog bij het rijden. Ze heft haar benen minder hoog op.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:56

Ja dat is lastig, maar een paard wat kreupel wordt na de smid is erg verdacht. Maar het beeld wat je schetst over het kreupel lopen zou ik denken dat de kreupelheid achter zit. Als je paard nl te kort bekapt is, loopt hij vaak op eieren met zijn hoofd omlaag. Heb je er al een dierenarts bij gehad voor de kreupelheid? Doet de bloedvlek zeer bij je paard als je erop drukt, hard duwen en trekt hij dan zn been weg?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:59

Nee, ze trekt het niet weg, morgen komt de DA kijken.

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:08

Het kan gewoon een kneuzing zijn.Dat hoeft echt niet het werk te zijn van een smid.Als een paard niet goed loopt word vaak de schuld afgeschoven naar de smid terwijl dit vaak onterecht is.Maar het is natuurlijk niet onmogelijk een smid is ook maar een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:10

ben het helemaal eens met evitatinkle, probeer gewoon eens een keer een andere smid ernaar te laten kijken, en laat hem oordelen, wie weet wat er uitkomt.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:19

ok, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:30

laat je ons weten wat de andere smid ervan vind?
succes!!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:38

ok, ik neem vanavond ook fotos!