Paard dat veel zweet? Elektrolyten geven???????/

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Paard dat veel zweet? Elektrolyten geven???????/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 10:02

Mijn paard zweet altijd enorm tijdens het rijden en schuimt ook heel erg bij het hoofdstel en tussen de benen etc.

Hij heeft af en toe als je een huidplooi pakt dat hij niet snel weer teruggaat. Na wat speuren op internet zou het geven van elektrolyten hier iets aan kunnen doen.

Hij heeft ook een hele tijd drainage compositum gehad voor het afvoeren van afvalstoffen in verband met zijn nieren.

Dit wil ik ook weer gaan bestellen maar de genoemde klachten bij een tekort aan elektrolyten past ook bij zijn klachten.

Niet graag willen werken, veel zweten, etc.

Heeft iemand enige idee.

Kobus17

Re: Paard dat veel zweet? Elektrolyten geven???????/

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:43

Hoi,

misschien zou je je vraag bij SGW en Eventing in subforum kunnen stellen ( ik weet wel dat het eigenlijk hier gesteld hoort, maar misschien heb je daar sneller resultaat), daar heb ik wel eens voorbij zien komen dat verschillende mensen dit aan hun paarden geven na de cross ik geloof met name om sneller te herstellen.

Helaas heb ik er zelf geen evaring mee, succes

Frederic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:11

Electrolyten geven zal helpen om het vocht in het lichaam weer op peil te houden, maar dat zal niet helpen om het zweten tegen te gaan. Je hebt nu eenmaal een paard dat snel en veel zweet, daar is niets aan te doen. Maar eens je paard veel gezweet heeft (na een wedstrijd of zo) is het nuttig electrolyten te geven om ervoor te zorgen dat je paard niet uitdroogt.
Een huidplooi die blijft staan is inderdaad een teken dat je paard uitgedroogd is. Electrolyten oplossingen zijn eigenlijk bedoeld om ervoor te zorgen dat veulens/kalfjes met diarree niet uitdrogen.
Bij een fel zwetend paard helpt het dus ook heel goed!