Ik vroeg me af of jullie misschien hetzelfde gehad hebben bij jullie paard als ik. Het is inmiddels alweer ruim een halfjaar geleden, maar de dierenarts kan me nog steeds niet met zekerheid zeggen wat het was.
Mijn paard kreeg van de een op de andere dag allemaal kale plekken op zijn hoofd en later ook op zijn borst. Het waren bloedrode plekken die later zwart/bruin werden en vervolgens kwamen er allemaal scheurtjes in en werd het gewoon mooi lichtroze.
Als ik met mijn hand over zijn hoofd aaide dan had ik gelijk een lapje heel dunne huid met haar in mijn handen, vooral rondom zijn ogen was het heel erg.
Eerst dachten we dat hij zich gestoten had, maar toen kwamen er steeds meer plekken en dat sloten we toen snel uit. Die dierenarts wist niet wat ze zag en gaf hem maar wat vitamines e.d voor het geval hij daar een gebrek aan zou hebben, hij was immers net verhuisd van stal en misschien zat ie niet helemaal lekker in zijn vel.
Dat hielp echter niks en de zlf die ik kreeg hielp wel om de plekken mooi te laten genezen, maar ze bleven komen!
Toen heeft ze toch maar op mijn aandringen voor ringworm behandelt, ookal leek het er totaal niet op, want de plekken waren niet rond en zagen er gewoon anders uit. Na die behandeling zijn er in ieder geval geen pleken meer bij gekomn, of het nou toeval was of niet.
Weten jullie misschien wat hij gehad heeft?