Ervaringen ontstoken paardenoog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Ervaringen ontstoken paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 22:02

hey ik heb nu een ponytje met een onstoken oog ze krijgt nu 2 maal daags van de DA een middel in het oog. Nu is het zo dat het ontzettend lastig is om het in te brengen want het moet in het ooglid. Ze knijpt ze telkens helemaal dicht. We zijn wel altijd met zn tweeen en uiteindelijk lukt het ook wel maar misschien dat het makkelijker kan. Weet iemand hoe? Ook moeten we nu een week doorgaan en dan weer kijken hoe en wat. Weet iemand hoe lang het duurt? Het tranen is al sterk verminderd/ bijna gestopt > sochtends zit er wel een druppel aan. IK bel zowieso moregn weer de DA maar hoe meer ervaringen hoe beter.

loulou

Re: Ervaringen ontstoken paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:15

mijn pony had afgelopen zomer ook een ontstoken oog. echt heel erg, ze kon haar oog niet meer open krijgen.

ik geloof dat ik iets meer dan een week heb gedruppeld en toen was het over.
in het begin ging het duidelijk vooruit, daarna zag ik iets minder vooruit gang, maar toen was het toch naar iets meer dan een week over.

ik had er idd ook moeite mee het goed in haar oog te krijgen.

iemand gewoon met duim en wijsvinger het oog open houden en de ander het er in druppelen.

zou eerlijk gezegd niet weten hoe je het anders moet doen.

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 22:23

ja zo doen wij het ook. Iemand die haar hoofd goed stil houd en degen met het tubetje die moet het ooglid open houden en gelijk smeren op het rode maar het is echt super lastig. Had jij druppels?

Anita_D

Re: Ervaringen ontstoken paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:28

Ik ben altijd een beetje huiverig voor oogbollen
Toen mijn paard een keer een ontstoken oog had, deedt ik wat druppels oogcreme in het binnenste hoekje van haar oog, en doordat ze knipperde werd dat vanzelf verspreidt.
Blijkbaar had het wel effect, de ontsteking was zo weg.

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:37

MaiNat schreef:
ja zo doen wij het ook. Iemand die haar hoofd goed stil houd en degen met het tubetje die moet het ooglid open houden en gelijk smeren op het rode maar het is echt super lastig. Had jij druppels?

niet echt druppels, soort dunne creme.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:38