Radiales Parulise, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Radiales Parulise, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 19:04

Zoals de titel al zegt.. heeft iemand een paard met radiales parulise, of heeft een paard gehad die dit had?

Ik hoop op reacties!

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:30

ik denk dat je een radialis paralyse bedoelt. De N. radialis is een zenuw in het voorbeen die in sommige gevallen uitgeschakeld kan raken door bijv ontstekingsprocessen rondom de zenuw of dat het paard er een klap op heeft gehad. Het paard gaat dan kreupel lopen en de elleboog hangt veel lager dan normaal, het lijkt alsof het been te lang is.

Of het nog herstelt en zo ja, in welke mate, hangt onder meer af van hoe snel je er een DA bij hebt gehaald; bij een acute situatie is er veel meer mogelijk qua behandeling dan als het al een week bestaat..........

Heeft jouw paard een radialis paralyse? Hoe is hij daaraan gekomen?

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:26

Een paard bij ons op stal heeft dit. Ik weet niet hoe hij hieraan is gekomen. Maar de eigenaar heeft gevraagd of ik dit op bokt wilde zetten, omdat ze graag ervaringen willen weten van andere mensen.

Dus wat of het is genezen? En zo ja, wat ze daarvoor hebben gedaan?

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:47

in sommige gevallen geneest het wel, met toediening van pijnstillers en ontstekingsremmers, stal rust, eventueel het aanbrengen van een spalk aan de achterzijde van het been en in een latere fase gecontroleerde beweging. Is er eigenlijk al een DA bij geweest en wat zei die? Een DA geeft in het algemeen betere adviezen dan boktbezoekers........

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 23:02

Zover ik weet:
Is er op het moment dat ze constateerde dat hij niet meer op z'n been kon staan gelijk een dierenarst bijgehaald, en hebben ze ook gelijk foto's laten maken.

Maar zoals ik zal zei, willen ze vooral weten wat andere mensen nou in zo'n situatie hebben gedaan..

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:30

nou, hetzelfde.......gelijk DA bellen en doen wat die voorschrijft

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 15:34

Ja, dat zou ieder normaal mens doen

Maar zijn er mensen die andere geneeswijzes geprobeert hebben?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:43

Mijn pony heeft het gehad als gevolg van een klap van een ander paard.
Dit is 20 jaar geleden dus ik kan je niet echt zeggen wat ze er destijds aan gedaan hebben maar wel dat de prognose zeer slecht was en dat mijn pony daarna nog internationaal in de sport gelopen heeft.