kreupelheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floortje_82

kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:25

hoi ik moet ff iets kwijt

mijn paard is al 2 jaar kreupel met stopts dat ik weer ff kon rijden maar nu staat ze al weer 2 maanden stil ga er af en toe op zitten omdat ik het dan niet meer uit hou
nou heb ik al fotos laten maken en een kreupelheids onderzoek laten doen allenmaal niks uit gekomen en er is ook al een fyso geweest ook niks geholpen nou ben ik met de verzekering bezig en die man zeg zet hem eens 2 weken op de bloed verdunners en rij er maar gewoon op heb ik vandaag gedaan maar ze loopt echt kruepel dat kun je toch niet doen op een paard rijden waar je ziels veel van houdt en die pijn heeft ik krijg het gewoon niet meer over mijn hart
wat zouden jullie doen

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:49

poe... dat is lastig.....
wordt de kreupelheid erger na het stilstaan???
loopt ze op het harde ook kreupel???
je kan natuurlijk ook niet verwachten dat ze na 2 maanden stil staan opeens als een z paard wegrijd , dat blijf je wel even voelen..
probeer het ander zolang het goed gaat op te bouwen , op het harde stappen steeds wat langer dan kort en erop dan steeds wat langer dan instappen op het harde een stukje draven in de bak en uitstappen op het harde en zo steeds uitbouwen.

laat je het nog horen hoe het gaat ???
veel sucses!

floortje_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 18:19

nou ze staat zoiezo elke dag gemiddeld een uur op de stap molen en adt is op het harde, en nee ze hoeft voor mij ook helemaal niet als een z paard te lopen al kan ik alleen maar het bos in het maakt me niet uit ze loopt nog steeds het zelfde als ze rust heeft gehad ik hou je op de hoogte

floortje_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 18:20

ik heb nog een vraagje of niemand een goede homeopatische pijn stiller weet en een goede bloed verdunner

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:20

sorry, maar van een bloedverdunner geven heb ik nog nooit gehoord. Wat is dat voor een bloedverdunner en waarom wil je het bloed verdund hebben? Een homeopathische pijnstiller ken ik niet, homeopathie grijpt in waar de oorsprong van het probleem zit. Die oorzaak moet je dan wel eerst weten voordat je homeopthie gaat toepassen.
Bovendien ben ik geen voorstander van pijnstillers bij paarden als het niet echt nodig is. Zeker als je niet weet wat er evt. beschadigd is. Misschien maak je het dan alleen maar erger.
Kreupel is kreupel, niet op gaan rijden, eerst de oorzaak vinden en verhelpen!

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:32

Wat erg voor je zeg! Ik kan het me voorstellen, mijn lieveling was ook kreupel na een peesblessure (van slechts 6 weken!) maar bleef kreupel. Alles gedaan; fotos, pezen verdoofd, maar op het hard liep ze nog steeds kreupel. Ik heb ze toen toch door moeten rijden en ik reed haar er min of meer 'doorheen'. Nu voelde ze zich laatst niet goed (jawel hoor we blijven tobben :'( ) en hebben een bloedonderzoek laten doen. Wat bleek: spierbevangenheid. Zou die van jou het misschien ook kunnen hebben?
Misschien moet je als je rijdt eens proberen of je haar alleen maar in een extreem laag tempo in draf kunt laten ontspannen. Heel veel hals strekken, hand volgen, beetje links rechts inbuigen, maar heeeeel traag blijven draven. Dit heeft mij er ècht doorheen geholpen.
Ben heel erg benieuwd wat de oorzaak van het probleem is.
Ik hoop echt voor je dat het goed komt.

floortje_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 07:42

de verzekerings man die zegt dat ik een bloed verdunner moet gaan geven voor een betere bloed doorstroming en hoef meganisme

Anoniem

Re: kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 07:53

ben je al bij een goeie paardenkliniek geweest? daar zal je paard grondig onderzocht worden.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:11

ik snap ook eerlijk gezegt niet dat je die verzekeringsman boven een second opinion van een andere dierernarts plaatst.

een verzekeringsman heeft verstand van verzekeren, niet van paardengebreken .

neem je paard mee naar een goede dierenarts voor een tweede onderzoek en evt duidelijkere foto's

floortje_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:18

heb je het zelf al eens mee gemaakt dat je zoiets is overkomen????
dan weet je je miscchien ook wel dat je alles probeert en ierdereen gelooft

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:40

ja hoor, ik heb zat meegemaakt op paardengebied, maar luister dan echt niet naar een verzekeringsman, maar liever naar een bekwame dierenarts of een betere paardenkliniek.

Ellebel

Re: kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:51

Ja die verzekeringsman is ook een lekkere, met bloedverdunners bedoelt ie vast Ascal o.i.d., daardoor kan de hoef idd beter doorbloedt worden maar aangezien het ook een pijnstiller is wordt ie er altijd beter van. Zegt niets over werkelijk herstel.
Als hij kreupel blijft moet er toch iets te vinden zijn op de kliniek, en anders kunnen ze hem misschien voor je afkeuren voor de sport.

floortje_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:10

ja die verzekerings man is jos nijsten weet niet of jullie dat wat zegt

floortje_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 07:33

oke heleen heb al alles gedaan het enigste wat ik nog kan doen misschien is een ostiopaat erbij halen maar naar mijn gevoel heb ik nu alles gedaan wat ik kon