heleenxx schreef:Ik zou dit paard kopen voor 1000 euro!
Een buigproef zegt niet zo veel, zeker niet als hij na een paar passen weer goed loopt. Ben het met Vlimmen eens, over een paar weekjes evt. nog eens doen of nu gewoon de gok nemen. Een paard van 3 jaar die misschien net een groeispurt heeft gehad kan gewoon wat gevoelig op zijn gewrichten zijn.
Toch zou ik dit paard op dit moment niet kopen, maar hem over een maand nog eens laten keuren en dan kijken hoe het ervoor staat. Op zich KAN een positieve buigproef voortkomen uit iets onschuldigs (bijv. verstappen), het kan ook altijd nog iets ernstigers zijn (HKO, peesletsel etc). Ik zou nog even geduld opbrengen, misschien haal je je anders een hoop ellende en kosten op de hals.
Ook moet je je afvragen denk ik of je de komende jaren eigenaar van een paard wil zijn met een onbetrouwbaar karakter; het zal wel beter worden met een consequente opvoeding, maar je loopt het risico dat hij nooit helemaal te vertrouwen wordt. Ik zou persoonlijk toch liever verder zoeken naar een betrouwbaar paard dat zonder problemen goed gekeurd wordt.