Er zullen wel veel hebben gelezen dat ik met een paard zit dat een peesblessure heeft.Hij heeft al 2maand absolute boxrust
Dit paard heeft artrose en boxrust is het slechtste voor zijn artrose,dat weet ik
Maar in welke graad hij artrose heeft?Daar heb ik het raden naar,DA vond een scan niet nodig en wist wel te zeggen waar het zat(rechtervoorkogel)
Ja hallo zeg,ik wil ook wel eens zien hoever dat die zit?
21september heeft hij zijn peesblessure gekregen,paard kon niet lopen van de pijn,eigenaar heeft de 23ste september pas een DA laten komen.
Hij zei:een peesverekking met een bloeduistorting.Maar WELKE pees?Daar heb ik het raden naar.Afijn,minder voer en 2x per dag afspuiten.
Was ik serieus tegen,dat afspuiten,paard lag te klieren,nam een loopje en geen enkele professionele persoon werd ingeschakeld dus ik zat met de problemen
Minder voer?Ja,misschien 3weken maar toen kreeg hij het normale voer
Resultaat?Een drammerig en etterig paard
En mijn echoscopie?Daar kon ik naar fluiten!Eveneens naar de naam van de pees.Een fysio zou in dit geval goed geholpen hebben.
Nu zijn we aan het stappen,20min met koelen,al wordt soms niet aan de regels gehouden en wordt er niet gekoeld
Afijn,DA kwam vorige week weer langsDe zwelling was verergerd,tja dat constateerde de DA ook,maar waarom dat zou kunnen?Pwiet,heb ik het fluiten naar.
Helaas dat ik er niet bij was want anders zou het anders gelopen hebben.
De afspraak was dat er een echo werd gemaakt en eventueel acupunctuur maar daar gingen we meer informatie over vragen aan de DA.
Kom ik aan op de manege,DA is weg en wat krijg ik te horen??
Echo vond de DA niet nodig,hij wist immers hoeveel schade er was en waar het zat en tja,de acupunctuur is de eigenaar vergeten te vragen

Kunnen jullie beseffen hoe razend ik was?Acupunctuur wordt eind deze maand gevraagd omdat dan de DA terug komt kijken

Mijn doel is om dit paard nou de verzorging te geven die hij nodig heeft,ik dacht aan een ondersteuning van zijn 'leed' en dacht aan Bach Bloesems(of de eigenaar wilt meewerken is een tweede probleem)en eens mijn langverwachte echoscopie laten doen...Ook wil ik proberen de voeding te minderen
Dus bokkers,vraag ik allemaal jullie mening hierover zodat ik mijn mening kan bewijzen tegenover hen.Ook tips over wat jullie doen zijn welkom.Ook tips qua voeding zijn welkom,alle tips zijn welkom!
Ik hou er niet van om met een drammerig,etterig en neerslachtig paard rond te lopen.Een ondersteuing in zijn 'leed' moet toch mogelijk zijn??
Dus bokkers!Alle tips zijn welkom!Ook ben ik blij met tips over goede dierenartsen,mensen die jullie me aanraden!
Alvast bedankt!
De DA voelde dat er artrose was,maar of ik dat mag geloven?
(niet aanvallend bedoelt)