koliek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LPtjuh

koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 19:20

hooi, mijn paard had vrijdag koliek , 'sachts is de veearts geweest en heeft een prik gekregen. de dag erna ging het al een stuk beter en heb hem op aanraden van de vee arts 2 keer 10/15 minuten gelongeert (alleen stappen en draven). vandaag hebben we alleen gestapt buiten zo'n 25 minuten , wanneer denken jullie dat ik weer kan gaan rijden ???
vandaag is hij ook weer ontwormt ( kon volgens de veearts al weer vanaf zondag)

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:09

niemand?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:58

Ik denk dat je wel weer kan rijden, maar weer beetje rustig aan beginnen. Bel anders je veearst nog even voor de zekerheid.

Katelijne

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:24

Hallo,

Als je zelf ziet dat je paardje beter is. Dan mag je het wel gerust berijden maar eerst met mate. Want beweging is soms wel een goede remedie voor de goede darmproductie. Als je niet gerust bent dan bel je even naar je dierenarts om het te vragen. Vragen kost geen geld.

Een maand geleden heeft mijn 5 jarige ruin ongeveer 3 dagen achtereen koliek gekregen en de dierenarts heeft veel moeten komen.
Omdat zijn parameters goed waren moest hij niet naar de dierenkliniek. nadien ging het prima. Mijn ruin was wel beetje vermagert omdat hij 3 dagen niets gegeten heeft maar nadien heb ik redelijk vlug met hem gelongeerd en na paar dagen terug rijden.
Maar alles met mate natuurlijk. De dierenarts zei dat beweging goed stimulerend is voor darmproductie. Maar dat is alleen als er geen ernstige achtergrond aanwezig is.

Bel maar even naar je dierenarts. Kan heus geen kwaad.
Veel susces met je paardje en goede gezondheid.

Groetjes,
Kat

LPtjuh

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:45

super bedankt!!
nu ben ik helaas zelf gevloerd door een of ander virus dus rijden zit er nu nog even niet in ... vriendlief zorgt even voor het peerd en die rijd helaas niet...