naar de tandarts? zo ja welke?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

naar de tandarts? zo ja welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 12:20

Mijn paardje is nu 4.5 en dus als het goed is weer aan het wisselen.

Mijn paard bijt nooit. Tot nu dan en ik denk dat dat komt doordat hij een gevoelig gebit heeft omdat hij het normaal dus nooit doet

Het is me opgevallen dat hij dus begint te bijten (poging tot want ben hem elke keer te snel af )
Ik heb hem ook een paar keer horen knarsen wat hij volgens mij eerder ook niet deed.
En hij word met rijden een beetje dwars als ik een ophouding maak en hij reageert dus ook niet fijn op een ophouding.

Vorg jaar had hij totaal geen last bij het wisselen en er is ook nog niet eerder een tandarts bij hem geweest.

Geeft dit aan dat hij haken heeft? of heeft hij gewoon een gevoelig gebit?

als hij naar de tandarts moet welke moet ik dan nemen? omg nunspeet, en wat ben ik daar ongeveer aan kwijt?

treintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:39

Haiho,
Tijdens het wisselen blijven wel eens de oude kiezen zitten. Je ziet het ook vaak aan de manier van eten. Paarden kunnen ook jeuk hebben aan de tanden, waardoor ze overal aan gaan zitten bijten om te krabben.
Onze paarden worden behandeld door Jamie Stouthamer. Hij rijdt door het hele land, hij is eerlijk en goed. Wij hebben eerst een andere paardentandarts gehad en die vergat het één en ander!

Het telefoonnummer van Jamie is 06-54760556.

Succes ermee!

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:07

wat ben ik daar ongeveer aan kwijt?

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:08

Ja, dat had ik dus ook mijn mijn 4 jarige, naast zijn volwassen tanden had hij ook nog 3 melktanden die er niet uit gekomen waren. Hij had veel druk in zijn mond, omdat er dus eigenlijk geen plek voor was. Ik was 70 euro kwijt, maar had een verdoving nodig.
Deze tandarts zit in Kessel in Limburg, das voor jou te ver weg.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:47

Ook ik raad je Jamie Stouthamer aan. Hij woont in Hoenderloo dus dat is bij jou om de hoek. Vorige week was hij nog bij mijn paard. Er was niets aan de hand en ik hoefde ook niets te betalen, zelfs geen 'voorrijkosten'. Als ie wel wat had moeten doen dan was het 65 euro geweest.

Jaren terug heeft ie wel een paard van mij behandeld en dat was naar volle tevredenheid.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:56

Ik weet zo niet welke tandarts er bij jou inde buurt zit. Maar sinds vorig jaar ga ik met mijn paarden naar de dierenkliniek en Emmeloord voor hun jaarlijkse controle. Ik ben dit jaar voor de 2e keer daar geweest en ben zeer tevreden.

Waar ik je voor wil waarschuwen, dat een paardentandarts aan huis veelal niet bij de achterste kiezen kan komen. Bij een kliniek kunnen ze de paarden onder verdoving goed helpen en nemen ze er alle tijd voor. En het is nog niet eens zo duur ( € 28.50 per paard)

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:39

dat laatste word wel duur als mijn paps daar een dag vrij voor moet nemen om mijn paard te brengen. dus dan word het toch een bezoekje aan huis.

Ook heb ik de ervaring dat mijn paard de trailer niet meer in wil na een bezoekje aan een dierenarts als ze wat gedaan hebben en aangezien ik volgende maand ga starten is het wel handig als hij er in loopt

Ik bel morgen even mijn da om te vragen welke zij aanbevelen en dan bel ik die en die jamie stouthamer en laat ik zn gebitje toch even nakijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:36

John Kegge

polly2

Re: naar de tandarts? zo ja welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:45

Ik denk dat het bij jouw paard door het wisselen komt op dit moment. Misschien zit er een dop op de kies die er niet af wil.
Kijk eens op www.tandenfee.nl.
Dat is mijn paardentandarts. Het is een hele leuke meid, die ook nog eens erg goed is en veel ervaring heeft. Ze legt je ook duidelijk uit wat ze doet en waarom ze het doet.
Voor een eenvoudige behandeling als eht weghalen van doppen of haken vraagt ze 20 tot 30 euro. Ze probeert meestal meerdere klanten in dezelfde regio te clusteren, dan heb je geen voorrijkosten.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:53

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:23

Ik heb Willem Oosterboer uit Soest. Erg fijne man.
Ooit hebben wij een keer Jamie Stouthamer gehad maar dat was geen prettige ervaring. Maar goed iedereen heeft verschillende ervaringen.Sommige goed en sommige slecht.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:35

Wij hebben de tandenfee oid goede ervaringen mee

Met stouthamer iets minder..

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:02

nou ik heb de da gebeld, en die doen het dus zelf en dan komt nou juist weer net de vrouw langs waar ik slechte ervaring mee heb (als ik haar woord gevolgt had had mijn paard nu voor pampus in de wei als gezelschapspaard gestaan) Dus ik moet toch wat anders gaan zoeken word alleen weer lastig als de 1 zegt dat hij /zij goed is en en de ander niet

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:19

nou de tandenfee komt niet tot aan nunspeet

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:35

Oww dat wist ik niet wist wel dat ze in lelystad wel komt .Ze doet bij ons altijd wel een heleboel te gelijk

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:00

nouja ik heb toch maar de dierenarts gebeld, die ene fout van de vorge keer moet ik maar over het hoofd zien denk ik, dit is geen grote ingreep of wat dan ook dus zal vast wel goed gaan. Dinsdag ochtend is hij de pineut

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:35

Ben benieuwd,
de mijne bleek wolfs tandjes te hebben,
die kunnen ooke rg veel irritaties bij een paard opwekken !

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:52

Ik zelf vind het heel belangrijk dat de tandarts ook dierenarts is ivm mogelijke verdoving! Paardentandartsen die geen dierenarts zijn mogen vaak niet verdoven....

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:42

Miirthe schreef:
John Kegge

deze man laat ik nooit meer komen voor die van mij, wat een prutser!
doordat hij zonder verdoving werkt kon hij niet bij de achterste kiezen komen, maar rekende wel 50 euro terwijl hij met 10 minuten al klaar was...

ik heb hofland laten komen erna (dierenkliniek bodegraven), kosste iets meer, maar wel met het gewenste resultaat.

voor mij dus geen happy horse!!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:04

Voor de volgende keer kijk eens even op www.paardenmond.nl

Goede tandarts, rustig en niet duur. Hij komt uit Zwolle en komt zeker ook in Nunspeet. Prijzen vind je op de site.