wratjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxGáskixx

wratjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 10:26

Hoi allemaal,

mijn pony heeft de laatste tijd last van een soort wratjes op zijn mond en rond zijn ogen...
weet iemand hoe hij er aan kan komen en of het vanzelf weer weggaat?
Hij staat met een vaste groep, die allemaal niet met andere paarden in aanraking komen

alvast bedankt,

groetjes pamela

Daanie

Re: wratjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:21

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord!

Mijn merrie heeft geen wratjes meer maar wratten! Het zijn grote hompen die op elkaar zitten en ze zijn ook open!
Het is pas een jaarling en de eigenaresse van de opfokstal zegt dit het heel normaal is en vanzelf weg moet gaan, maar het ziet er heel vies uti en geen een ander paard heeft het.

Ik kan je dus niet helpen, maar ben wel net zo benieuwd. Heb jij foto's ervan? Kunnen we t vergelijken?
Ik maak komende weekend foto's van mijn wrattenkoningin . Het ziet er zo vies uit bij haar!!

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:32

Met name jonge paarden kunnen last krijgen van wratjes. Deze worden veroorzaakt door een papilloma virus en gaan vanzelf weer weg. Vaak zitten ze rond de mond.
Niets smeren, het ziet er niet zo lekker uit maar ze groeien er echt overheen!

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:26

Idd...de mijne heeft dat ook gehad en heb er niets aan gedaan...gaan vanzelf weer weg!

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:01

die van mij ook heeel erg en ineens was het allemaal weg!

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:59

Oh, das fijn om te horen voor mijn wrattenkoningin, dat geeft de burger weer moed!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:08

Toch moet je er mee uit kijken want mijn oude ponytje had wratten in zijn oren en toe ze wegtrokken belven er allemaal witte vlekken achter.
Hij vond het ook nooit leuk als ik aan zijn oren zat dus misschien deden ze nog pijn ook...

snoopy19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:45

het paard wat ik nu mag gaan berijden heeft ook allemaal wratjes bij zn mond en neus... Hij is 3 jaar, en nog hengst. ( klophengst)
Hij wordt over enkele weken gecastreerd ( operatie vanwege klopthengst) , en ik wil dan eens vragen of ze bij hem die wratjes niet kunnen weghalen, hij is dan immers toch onder narcose... Mischien doen ze dat wel wegbranden, dat doen ze ook wel eens bij mensen toch?

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:25

dit van mij heeft het als een/twee jarige ook gehad vooral om zijn mond heen bij hem gingen ze ook weg vanzelf

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:24

Het is toch vaak zo bij jonge paarden? Ik had er ergens een artikel over..