hoefkatrol?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

devine

hoefkatrol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 13:49

Weet nu zo ongeveer wat er met mijn paard aan de hand is...
Om te beginnen is mijn merrie van 9jr jong zo een half jaar geleden nukkig gaan doen tijdens het rijden.
Niet meer normaal aan de teugel willen lopen en gewoon hoofd in de wind en door rammen.

In eerste instantie had ik zoiets van je hebt er geen zin dat heb ik ook weleens door gaan nu!!!
Maar de laatste drie weken werd het erg!!
Ik was bij ons op de hei aan het rijden en het ging SUPER tot ongeveer een half uur daar gingen we weer.

Ze wordt dan helemaal nat dat het zweet er zowat van afdrupt in straaltjes en dan gaan we alleen maar scheuren en hierdoor een gezinnetje die gezellig aan het picknicken waren omver geraast en een paar fietsers bijna omver gewalst.
Gewoon waanzin en hier wordt je echt niet vrolijk van en ik was mijn geduld dus dan ook echt kwijt ik schreeuwde naar haar toe je GAAT OP MARKTPLAATS!!

Thuis gekomen haar verzorgd en naar huis gegaan met mijn klaagzang.
Maandag op mijn werk alleen maar zitten janken waarom-? Ik wil haar niet kwijt ze is m'n alles maar het is gewoon zo dat ik mijn meissie niet meer ken en dit doet pijn.....

Nou ben opzoek gegaan naar een osteopaat of fysio deze heb ik gevonden via bokt dit was Anne-marie uit Nijkerk verhaal uit gelegd en ze vond het beter om eerst verschillende dingen na te kijken op de kliniek voordat ze er aan zou beginnen.
Heel fijn dat ik al dezelfde week kon komen. (afgelopen vrijdag)

Ben daar zeer goed ontvangen en Bera ook.
Om een verhaal kort te maken er is dus uit gekomen dat ze een beginnende hoefkatrol zal hebben op de foto's was te zien dat het bot niet aan getast was (geen haakjes zichtbaar) maar een soort van ontsteking op het bot en hiervoor heb ik een onsteking-remmer meegekregen.(beide voeten)
En het advies gekregen om haar op rubber te zetten met ijzers dit heb ik allemaal in twee dagen kunnen regelen alles voor mijn meissie!!!

Het gaat mij nu hierom heeft iemand hier bij jullie ook zoiets dergelijks met haar/zijn paard/pony meegemaakt?
Ik zal het fijn vinden om hier wat meer info en ervaringen van anderen te kunnen horen en kunnen uit wisselen

Nog tot slot ik vond het verschrikkelijk om te horen dat ze al een tijdje vrij veel pijn moeten hebben gehad en kan nu nog hier een traantje voor laten.
Maar ben natuurlijk nu op gelucht om te weten wat er aan de hand is en dat we er wat mee kunnen

Ik hoop een reactie te krijgen ik wacht het af..

groetjes Devine

Coberlina

Re: hoefkatrol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:02

hey
als er op de foto nog niks te zien is van haken of beschadeging van het hielbeen, valt het misschien wel mee.
Een ontsteking gaat met rust en weinig belasting wel overgaan.
Ik hoop dat het goed komt voor je paard!
xxx

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:01

Hoi Kims,
bedankt voor je reactie toch nog iemand die reageerd....
Ben gelijk even naar het topic gegaan die je aangaf.

Daar staan allerlei verhalen en dat van een 1,2,3of 4 dat weet ik dus niet dat is mij niet verteld?
Ga hier toch even over bellen.

Maar als ik het goed las heb jij geen ijzers om?
Bij mij werd hier zeer zeker uitdrukkelijk gezegd om dit zo snel mogelijk te doen met van die rubberen zooltjes om de druk en klap tegen te gaan.

Ik weet ook niet hoe het verder zal gaan en wat ik nog met haar kan met rijden het is zo naar.....

Het is niet in een ver stadium zoals jij ook aangaf maar toch ik ben iemand die snel over de rooie is en goed ziek ervan ben wanneer er iets met mijn meissie aan de hand is.....

groetjes Daphne

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:05

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 16:50

Hoi Angela,
geweldig de site die als link bij je antwoord had geplaatst maar ik zit toch met een probleem
misschien weet jij hier iets van of een oordeel erover?

Op de site lees ik over het natuurlijk bekappen en ik heb dus ook een hoefsmid die alleen maar natuurlijk bekapt en dat ging super ik had er voor die tijd dus ook nooit op ijzers gehad..
Want naar mijn idee is het altijd zo geweest dat ik vindt dat de natuur zijn gang moet gaan.

Nu heb ik dus wel op dringend verzoek van de kliniek dat ik ijzers met opzet eronder moest laten zetten.
Terverkoming dat het erger zal worden en om het voor haar te ontzien van de pijn en de ontsteking?

Maar nu lees ik verschillende berichten dat mensen juist geen ijzers meer eronder zetten
Ik vindt dit zeer verwarrend en vraag mij dus af waarom de één wel en de andere niet?

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:56

M'n moeders paard is veel & hoog mee gesprongen voordat ze haar kocht (was toen 5), die heeft op jonge leeftijd dus al wat te verduren gehad op haar gewrichten. En ze bleek dus vrij snel na aankoop ook hoefkatrol te hebben. Ze staat nu inmiddels al 26 (!) jaar op ijzers met zooltjes voor, en ze heeft er al die tijd totaal geen last meer van gehad..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:18

Ohh dat is fijn omte horen dat het dus niet altijd zo is dat zonder ijzers beter zou zijn/

Fijn voor je moeder deze oplossing met de ijzers en ik hoop ook dat Bera snel weer de oude zal zijn...
Maar ik heb haar nu zo'n 5jr en ze is 9jr nu en voor die tijd is nog nooit wat meegedaan.
Het is wel zo dat ik de bedoeling had om de wedstrijden in te gaan maar door veel blessures consant ben ik hier vanaf gestapt en rijd haar eigenlijk alleen maar recreatief en dat gaat prima

misschien zit het wel een beetje in de genen van haar ik weet het niet?

bedankt voor je reactie vindt het fijn om zo een beetje wijzer hier jn te worden door jullie ervaringen..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:26

Hierbij nog een link van mijn Obera en nog wat andere foto's:
http.//www.mijnalbum.nl/album=YO7KBJTT

ik hoop dat het goed gaat

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:27

Niet dus