Om te beginnen is mijn merrie van 9jr jong zo een half jaar geleden nukkig gaan doen tijdens het rijden.
Niet meer normaal aan de teugel willen lopen en gewoon hoofd in de wind en door rammen.
In eerste instantie had ik zoiets van je hebt er geen zin dat heb ik ook weleens door gaan nu!!!
Maar de laatste drie weken werd het erg!!
Ik was bij ons op de hei aan het rijden en het ging SUPER tot ongeveer een half uur daar gingen we weer.
Ze wordt dan helemaal nat dat het zweet er zowat van afdrupt in straaltjes en dan gaan we alleen maar scheuren en hierdoor een gezinnetje die gezellig aan het picknicken waren omver geraast en een paar fietsers bijna omver gewalst.
Gewoon waanzin en hier wordt je echt niet vrolijk van en ik was mijn geduld dus dan ook echt kwijt ik schreeuwde naar haar toe je GAAT OP MARKTPLAATS!!
Thuis gekomen haar verzorgd en naar huis gegaan met mijn klaagzang.
Maandag op mijn werk alleen maar zitten janken waarom-? Ik wil haar niet kwijt ze is m'n alles maar het is gewoon zo dat ik mijn meissie niet meer ken en dit doet pijn.....
Nou ben opzoek gegaan naar een osteopaat of fysio deze heb ik gevonden via bokt dit was Anne-marie uit Nijkerk verhaal uit gelegd en ze vond het beter om eerst verschillende dingen na te kijken op de kliniek voordat ze er aan zou beginnen.
Heel fijn dat ik al dezelfde week kon komen.
(afgelopen vrijdag)Ben daar zeer goed ontvangen en Bera ook.
Om een verhaal kort te maken er is dus uit gekomen dat ze een beginnende hoefkatrol zal hebben op de foto's was te zien dat het bot niet aan getast was (geen haakjes zichtbaar) maar een soort van ontsteking op het bot en hiervoor heb ik een onsteking-remmer meegekregen.(beide voeten)
En het advies gekregen om haar op rubber te zetten met ijzers dit heb ik allemaal in twee dagen kunnen regelen alles voor mijn meissie!!!
Het gaat mij nu hierom heeft iemand hier bij jullie ook zoiets dergelijks met haar/zijn paard/pony meegemaakt?
Ik zal het fijn vinden om hier wat meer info en ervaringen van anderen te kunnen horen en kunnen uit wisselen
Nog tot slot ik vond het verschrikkelijk om te horen dat ze al een tijdje vrij veel pijn moeten hebben gehad en kan nu nog hier een traantje voor laten.
Maar ben natuurlijk nu op gelucht om te weten wat er aan de hand is en dat we er wat mee kunnen
Ik hoop een reactie te krijgen ik wacht het af..
groetjes Devine