Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
WowAmigo schreef:Mijn paard heeft momenteel rugproblemen, ze had haar heiligbeen vast zitten (is door osteopaat behandeld). Daar heeft ze waarschijnlijk best lang mee gelopen en daardoor zijn nu haar rugspieren verkrampt en loopt ze onregelmatig.
Na de eerste behandeling van de osteopaat liep ze weer goed, maar na een week trainen kreeg ze opnieuw dezelfde klachten en was ze erg onregelmatig. Toen heb ik haar op de kliniek laten nakijken. Zij constateerden dus dat ze het SI-gewricht (heiligbeen dus weer volgens mij) niet goed gebruikt en dat haar spieren dus behoorlijk verkrampt waren. Ook had ze te weinig spieropbouw. Maar op de kliniek raadden ze mij een behandeling aan van iemand die acupunctuur doet, diegene komt daar regelmatig behandelen. Zij hadden daar heel goede ervaringen mee en het kon haar helpen van die spierspanning af te komen. Maar nu zit ik te twijfelen of ik dat moet doen, ik heb ook nog een vervolgafspraak met de osteopaat staan. En ik hoor verschillende dingen over die acupunctuurbehandelingen, volgens mij komt daar dan ook manuele therapie bij kijken en dat schijnt dan weer ruiger te zijn dan osteopatie.
Wat zijn jullie ervaringen met deze behandelmethoden?
En je weet ook dat ik na meerdere positieve ervaringen zweer bij osteopathie 
WowAmigo schreef:Is you Dorien ehh je weetwel??? Wat grappig! (als dat zo is dan he)
hij staat namelijk ook op de site waar ik naar link in mijn handtekening dus hij is niet geheim.WowAmigo schreef:Maarreh, ja daar zat ik dus ook mee in de maag, die 2 dingen door elkaar leek me ook niet helemaal verstandig, maar bij Beekvliet waren ze helemaal lyrisch over die behandeling.
WowAmigo schreef:Ik heb nog niks rijtechnisch meegekregen (behalve van de staleigenaar dus --> DIEP RIJDEN! --> staat wel in een ander topic).
WowAmigo schreef:Maar vorig jaar is ze van de trailerklep gevallen en daar heeft ze toen wel een poos last van gehad. Martine denkt ook dat dat van dat heiligbeen daarvan komt en dat ze zolang haar best heeft gedaan om er mee te kunnen lopen. Nu we in de M2 waren kon ze dat natuurlijk helemaal niet meer voor elkaar krijgen, ik denk dat het daar mis is gegaan. Vandaar ook mijn problemen met de contra en het aangalopperen natuurlijk.
WowAmigo schreef:Ik ga morgen even met Martine overleggen (kan ik gelijk vragen hoe dat zit met dat SI-gewricht/heiligbeen). Verder heb ik onmiddelijk een pessoa longeerteugel besteld en heb ik bedacht dat ik net zolang ga stappen en longeren en weet ikwatnodig is tot ze weer helemaal los is. Ze krijgt straks ook nog een middeltje om de spieropbouw te helpen versterken. Het was mij zelf eigenlijk niet opgevallen maar ze was veel te arm bespierd op sommige plekken volgens de DA. Die heeft natuurlijk vanalles uitgehaald om maar mee te kunnen komen, arm ding.
WowAmigo schreef:Ik reken erop dat ik het komende half jaar wel bezig ben, want volgens mij is het veel erger dan ik vorige week nog dacht! Dat kan natuurlijk ook nooit in een weekje goedkomen dan, maar ik had van Martine ook eigenlijk niet begrepen dat ze zulke verkrampte spieren had.
WowAmigo schreef:Maar we hebben nu twee dagen gewandeld en ze vindt het keigezellig geloof ik. Gaan we maar even mee door..