Toen mijn paard een maand geleden ineens kreupel liep (hij is dus toontredend) liep hij pas zonder ijzers. Daarvoor heeft hij altijd op ijzers gestaan. Na 1,5 week stappen enzo was het nog steeds niet over. Ik heb dus met mijn hoefsmid overlegt en we besloten er voor maar weer een ijzertje onder te doen, omdat we niet zeker wisten of die kreupelheid aan die toontredende stand lag. Misschien was dat ijzer juist wel goed voor hem. Maar toen die ijzers er weer onder zaten liep hij nog steeds kreupel. Pas na nog 2 weken stappen en spoelen is het nu ongeveer een weekje over. Maar ik ga van stal veranderen en ga nu naar een stal waar in de omgeving allemaal ruiterpaden zijn en ik dus niet met hem over de harde weg hoef. Zal ik hem nu wel of niet op ijzers laten staan? Ik had namelijk niet het idee dat die kreupelheid over ging door die ijzers? En ik weet ook niet of de oorzaak van de kreupelheid de ijzers waren. In principe vind ik een paard zonder ijzers natuurlijker, maar wat is beter voor mijn paard? Wie heeft er advies?