Plaatselijk zweten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Plaatselijk zweten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:51

Het valt mij op dat mijn paard heel plaatselijk zweet als ik hem wark. Op zijn hals zweet hij niet of nauwelijks maar bovenop de lendenen zweet hij juist wel enorm.
Vooral als hij fijn loopt en lekker loslaat valt het echt op.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Hij is nu een paar keer door de manueel therapeut behandeld in dat gebied dus ik vraag me af of daar een verband tussen bestaat.
Ik ga het in ieder geval over twee weken vragen als ik weer daar ben maar was gewoon nieuwsgierig.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:43

Ik weet het niet maar op logisch verstand zou ik zeggen dat hij zijn achterhand lekker aan het werk heeft...?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 14:33

Daar zou het meest ideale antwoord zijn maar ik vind het zo vreemd dat het echt op de lendenen is.
Meestal zweten ze dan toch meer bij de broekspier.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:48

Als mijn paard echt hard gewerkt heeft (meestal in de les ) dan heeft ze dat ook, ik denk dat ie daar zijn spieren hard aan het werk heeft! Is volgens mij wel een goed teken! Misschien moeten zijn spieren daar nog wat harder werken omdat ie pas behandeld is?

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:56

juist als ze achter het zadel gaan zweten gebruiken ze de rug blijkbaar goed!

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:09

Het paard kan lokaal gaan zweten als daar een blokkade in de rug zit. Dan is de doorbloeding en trofiek in dat gebied ontregelt.
Een teken aan de wand dat er nog iets niet goed zit. Een osteopaat misschien??

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 22:41

Hij is nog onder behandeling van de manueel dus laten we dat eerst maar eens afwachten.
De rug is zeker nog niet zoals hij moet zijn hoewel hij wel superfijn los over de rug beweegt blijft hij wel gevoelig erop.

Ik ga maar eens in overleg met dierenarts en manueel mijn probleem is alleen dat hij opeens niet meer in de trailer te krijgen is dus dat zal eerst opgelost moeten worden.