Mijn paard ga ik laten testen op Pyroplasmose, dit omdat ik het vermoeden heb dat hij dit wel eens zou kunnen hebben. Na jaren modderen met rijden, moeizaam ruggebruik, slappe achterhand etcetc..en vele andere vage klachten. 3,5 jaar geleden kwam mijn andalusier uit Spanje hier naar toe, en we hebben veel ellende met hem gehad, mede ook omdat hij daar een moeilijke tijd heeft gehad..Maar dat is een lang verhaal. De DA heeft laatst ataxie vastgesteld, maar ja, wat is ataxie, je hebt daar zoveel verschillende gradates en oorzaken van...zijn klachten zijn de laatste anderhalf jaar erger geworden, hij zakt vaak door de achterbenen, erg moeilijk voorwaards...rijden met de handrem erop, er zijn betere dagen er zijn slechte dagen...De ostheopaat is vorige week geweest en hij heeft daarna een week rust gehad, nu moet ik weer langzaam beginnen met opbouwen, maar nu is hij helemaal slecht, stappen gaat nog, maar de overgang naar de draf lukt hem niet...hij zakt steeds door zijn achterbenen, en soms zit het lijkt het wel op slot...ook heeft hij af en toe "flipgedrag" er gebeurt iets waardoor hij doordraait, je kunt hem dan haast neit kalmeren...helemaal over de rooie, dat kan hij dan een hele tijd vol houden, meestal krijg ik hem wel rustig, maariemand anders helemaal niet...hij heeft dan echt een waas voor zijn ogen..Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen hiermee..misschien is het geen Pyroplasmose, maar ik wil het wel graag uitsluiten...dan weet ik in ieder geval dat ik er alles aan gedaan heb..en verder moet zoeken waar de atactische problemen vandaan komen..