paard huidkanker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sorayaaaaa

paard huidkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:10

hooi..ik ben net lid!

ik heb een vraag je over mijn verzorgpony..
de dierenarts is laatst geweest en ze had ene heel eng plekje in der nek.
het werd steeds groter end er zit ook een bult onder. de dierarts zij dat het huidkanker was. maar de eigenaar doet der gewoon geen flikker aan! daar kan ik zo boos om worden.
ze komt nooit naar der paard dus eigenlijk is het een soort mijn paard.
kunnen julliee me mmisschien helpen..wat kan je der tegen doen dat het wegaat of gaat verminderen. en hoelang heeft ze dan nog te leven ze in nu 8 jaar.

ik hop dat iemand mij kan helpen!

groetjes Miranda & likjes soraYaa!!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:14

Lijkt me niet dat je daar zelf wat aan kan doen.
Wel raar dat de eigenaar er niks aan doet, heeft de DA niet gezegd wat ze moest doen ?
Of is je verzorgpony een schimmel en was het een melanoom ?? Die zijn nl. over het algemeen goedaardig en hoef je niet persé weg te laten halen oid.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:19

Of een sarcoid... Hoeft ook niet altijd weggehaald te worden.
Onze schimmel heeft beide dingen en wij doen er ook niets aan.

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:25

Maroush schreef:
Lijkt me niet dat je daar zelf wat aan kan doen.
Wel raar dat de eigenaar er niks aan doet, heeft de DA niet gezegd wat ze moest doen ?
Of is je verzorgpony een schimmel en was het een melanoom ?? Die zijn nl. over het algemeen goedaardig en hoef je niet persé weg te laten halen oid.

heey..

Bedankt voor eht reageren.

Nee het is geen schimmel..Gewoon een bruine/zwarte pony.
maar de dierenarts zij dat als je haar naar Utrecht liet gaan dat het 50% kans was dat het trug kwam..en je had een middeltje uit Amerika dat zou ze dus gaan halen maar ze had een fax nodig. dus ik ahd een fax geregeld en ze zij dat ze elke keer neit kon omdat der weer wat tussen kwam..maar dat huidkanker breidt steed meer uit. tis egt niet fijn om te zien. Dat plekje achter het halster je ziet het best goed het is nu al weer een stuk groter aan het worden!

groetjes Miranda en likje SoraYaa!!

Afbeelding

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:29

griebels schreef:
Of een sarcoid... Hoeft ook niet altijd weggehaald te worden.
Onze schimmel heeft beide dingen en wij doen er ook niets aan.

hooi!!

bedankt voor het reageren!

nee het is geen schimmel gewoon een bruine/zwart pony.
maar ik weet echt niet wat ik der tegen kan doen. want het wordt steeds groter..

groetjes Miranda en likjes Soraya

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:47

Melanomen komen echt vooral voor bij schimmels, hoe het met sarcoiden zit weet ik niet.
Maar had de DA er dan wat cellen uitgehaald ofzo ? Als het echt huidkanker is, is het nogal triest dat de eigenaar er zo relaxed over doet.

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 13:06

Maroush schreef:
Melanomen komen echt vooral voor bij schimmels, hoe het met sarcoiden zit weet ik niet.
Maar had de DA er dan wat cellen uitgehaald ofzo ? Als het echt huidkanker is, is het nogal triest dat de eigenaar er zo relaxed over doet.

ja hij had der cellen uit gehaald.
maarja ik ben der heel erg bezorgt om. ik doe die pony 5/6 dagen inde week, lijkt net me eigen paard! ik ben ook boos op haar hoe zij met der paard omgaat als ze komt komt ze alleen vo0r eht rijden en ze mest niet eens uit. dus ik doe elke keer maar!
soms voel ik me een sloof met uitmestenmaar als het neit wordt gedaan. krijgt ze straksook wat moet der hoeven!

groetjes Miranda en likjes SoraYaa!!

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:10

Een paard bij ons op stal heeft net zo'n plek alleen dan op d'r neus. Ze heeft het al vanaf jaarling zijnde. Ze is nu 17. Geen zorgen maken dus

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 13:22

Maflinger schreef:
Een paard bij ons op stal heeft net zo'n plek alleen dan op d'r neus. Ze heeft het al vanaf jaarling zijnde. Ze is nu 17. Geen zorgen maken dus

heeY..
ja maar het wordt steeds en steeds groter..
en der zit ook een bult onder die wordt ook steeds groter!

groetjes Miranda en likjes soraya

tinkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:25

heey miranda!
Citaat:

het word echt veel groter hoor, want voor de vakantie liet ze me een plekje ernaast zien wat al een beetje begon te komen en dat is nu al 4x zo groot ofzo!!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:43

Op de foto kan je zien dat het inderdaad een sarcoid is. Dat kan geen kwaad. Behandelen is niet nodig. Ik heb een merrie die het vanaf haar achtste heeft, ze wordt volgend jaar 21.

Raiza

Re: paard huidkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:55

Mijn paard heeft ook een aantal sarcoiden. Een paar zitten tussen zijn voorbenen en 1 op zijn hals. Daar wordt niets aan gedaan.
Hij had ook een sarcoid aan de zijkant van zijn buik, net achter zijn linkervoorbeen waar de singel loopt. Die schuurde op door de singel en die hebben we wel weg moet laten halen. Ik heb 4 maanden niet kunnen rijden en sinds een weekje kan ik weer met hem aan de gang.
Volgens de dierenarts kan een sarcoid geen kwaad (is goedaardig), tenzij hij dus net als bij mijn paard op zo'n rotte plek zit.
Zal even een foto bijdoen van die sarcoid. Eerst zag het er hetzelfde uit als die bult op jouw foto, maar door het schuren van de singel zijn de haren er bij hem afgegaan en kun je het beter zien.

Afbeelding

sorayaaaaa

Re: paard huidkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:49

Raiza schreef:
Mijn paard heeft ook een aantal sarcoiden. Een paar zitten tussen zijn voorbenen en 1 op zijn hals. Daar wordt niets aan gedaan.
Hij had ook een sarcoid aan de zijkant van zijn buik, net achter zijn linkervoorbeen waar de singel loopt. Die schuurde op door de singel en die hebben we wel weg moet laten halen. Ik heb 4 maanden niet kunnen rijden en sinds een weekje kan ik weer met hem aan de gang.
Volgens de dierenarts kan een sarcoid geen kwaad (is goedaardig), tenzij hij dus net als bij mijn paard op zo'n rotte plek zit.
Zal even een foto bijdoen van die sarcoid. Eerst zag het er hetzelfde uit als die bult op jouw foto, maar door het schuren van de singel zijn de haren er bij hem afgegaan en kun je het beter zien.

Afbeelding

heey..

ja maar bij soraya (mijn verzorgpony) wordt eht steeds groter en der komt ook een bult onder (onder de huid). die foto is van vorig jaar winter nou is het al een stuk groter.. ik weet echt niet wat je der aan kan doeen.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:53

Ik heb geen idee ik denk dat je togh de eigenaar wat meot laten doen

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:08

Ibbel schreef:
Op de foto kan je zien dat het inderdaad een sarcoid is. Dat kan geen kwaad. Behandelen is niet nodig. Ik heb een merrie die het vanaf haar achtste heeft, ze wordt volgend jaar 21.

heeY..
ja dat zegge meer mensen..
alleen het wordt steeds groter..en dat maakt me banG!
daar onder komt ook een bult onder de huid..
dus vandaar

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:09

Jaduuh schreef:
Ik heb geen idee ik denk dat je togh de eigenaar wat meot laten doen

Jaa..maar dat doet ze niet!
maarja ik ga binenkort met haar praten!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:42

sorayaaaaa schreef:
Ibbel schreef:

heeY..
ja dat zegge meer mensen..
alleen het wordt steeds groter..en dat maakt me banG!
daar onder komt ook een bult onder de huid..
dus vandaar

Bij mijn merrie groeide het de eerste jaren ook. Dat houdt op een gegeven moment op. Weghalen zorgt er alleen maar voor dat het sneller terugkomt, dus dat werkt averechts. Alleen als de plekjes in de weg zitten, zoals bij mijn paard precies onder waar het halster zat, kun je de kleinere bultjes en wratjes weg laten halen.

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:45

jaa..bij mij gaat het ook richting waar het hoofdstel en halster zit!

echt bedankt voor de informatie!!