wie kan me even helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessie1985

wie kan me even helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 20:20

hallo allemaal

het paard wat ik woensdag heb bezichtigt was ontzettend leuk
en kwa rijden past ze helemaal bij mij
en het is gewoon een knuffel
er zitten alleen 2 maar's aan
ze zuigt lucht nou dat is gewoon vervelend (had daar al is een toppic over geopend)
maar ze is een tijd terug getrapt tegen haar achterbeen (net boven haar hoef)
ze hebben dat niet laten hechten en het is dus wildvlees geworden
maar het ziet er iets dikker en lelijk uit
ze loopt echter niet kreupel of onregelmatig
ik moet haar nog keuren (als ik besluit haar te kopen)
wat denken jullie hier nou van?
ze heeft er geen last van het is alleen erg lelijk
maar het klikt heel erg goed tussen dit paard en mij
morgen ga ik weer rijden

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:54

ik weet iet of ze veel lucht zuigt, als t niet erg is, is dat natuurlijk nog te overzien, die wildvleeswond op haar been, kan misschien nog wel verholpen worden door de DA, je zou wel een lagere prijs kunnen eisen, want nu moet je die wildvlees wond laten helpen, omdat hun er geen hechtigen. Ook zou ik haar even op proef nemen, en alles even met haar doen, zodat je zeker weet dat ze nergens last van heeft, en als t klikt gewoon kopen zou k zeggen.
suc6 verder

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:55

srry, ik zie nu dat een zin nie helemaal Nederlands is mja, haha

Lexitje4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:58

Paard zeker deftig laten keuren. Je weet niet hoe het letsel er eigenlijk uitgezien heeft, dus als je dierenarts zegt dat je er best een fotootje van laat maken om te kijken of binnenin niets geraakt is (er is niets gehecht, misschien is er ook niet deftig naar gekeken en je weet maar nooit), laat je dat best wel doen. Wildvlees kan eventueel weggebrand worden, indien het heel erg is (maar persoonlijk ben ik hier niet zo voor, en ik denk dat het ook maar zelden gedaan wordt), en ik geloof dat er ook nog een zalf ofzo voor is, dat weet ik niet zeker.

Tegen het luchtzuigen zijn er enkel trucjes, maar sommige paarden blijven dit ongewenst gedrag vertonen. Sommigen onder hen jarenlang zonder daar enige hinder van te ondervinden, andere krijgen er vaak koliek van. Dus dat luchtzuigen is niet enkel "gewoon vervelend", je moet het wel degelijk in de gaten houden.

Hou er rekening mee dat het paard een stalgebrek heeft, en dat dit ook te voelen moet zijn aan de prijs, een verkoper zal steeds proberen om het gebrek af te doen alsof het niets is, maar het ís er wel degelijk en een paard wordt hierdoor minder waard, laat je dus niets wijsmaken!!

Voor de rest... als het klikt, is het het op proef nemen waard, ik zou toch wel een periode van minimum 2 weken afspreken. Het paard kan daar erg fijn zijn voor je, maar een andere stalsituatie verandert soms veel hoor!!

groetjes,
Ellen

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:04

hoi,
als het klikt zou ik haar zowiezo laten keuren, is voor beide partijen het eerlijkst..
Pony vroeger bij ons op de manege deed ook lucht zuigen, ondanks dat probleempje zag hij er prima uit, zelfs op latere leeftijd ( wat zeg ik, hij leeft nog steeds en is rond de 30)
Dat liteken zou ik door de keurende dierenarts extra aandacht laten geven en hem laten bepalen wat of hoe..
M'n paard heeft ook een flinke jaap op z'n achterbeen, maar dat weerhield ,mij niet van de koop, het karakter telt voor mij veel zwaarder dan een liteken die na zeggen van de dierenarts geen kwaad kon.
ga morgen gewoon nog lekker op hem rijden en ga niet over een dag ijs!!!!

Succes, lijkt me leuk te horen wat je keuze is geworden
Gr. dees

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:52

mijn keuze laat ik zeker nog horen
ik laat haar zo wie zo keuren als ik haar eventueel koop
opzich stoort mij die wildvleeslitteken niet, als er vanbinnen maar niks kapot is, omdat het daar toch een stukje dikker is geworden
over de prijs moet ik ook nog handelen dat hoop ik morgen te kunnen doen
verder is de verkoper erg eerlijk omdat hij alle gebreken erbij verteld
nou jullie horen het nog

briandylan

Re: wie kan me even helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:34

Is dit paard waar je het over hebt een vos en die heeft weleens op een stadweide in kruidenwijk gestaan?(weet niet of die daar nog staat)

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:05

nee het is geen vos