Paard zeker deftig laten keuren. Je weet niet hoe het letsel er eigenlijk uitgezien heeft, dus als je dierenarts zegt dat je er best een fotootje van laat maken om te kijken of binnenin niets geraakt is (er is niets gehecht, misschien is er ook niet deftig naar gekeken en je weet maar nooit), laat je dat best wel doen. Wildvlees kan eventueel weggebrand worden, indien het heel erg is (maar persoonlijk ben ik hier niet zo voor, en ik denk dat het ook maar zelden gedaan wordt), en ik geloof dat er ook nog een zalf ofzo voor is, dat weet ik niet zeker.
Tegen het luchtzuigen zijn er enkel trucjes, maar sommige paarden blijven dit ongewenst gedrag vertonen. Sommigen onder hen jarenlang zonder daar enige hinder van te ondervinden, andere krijgen er vaak koliek van. Dus dat luchtzuigen is niet enkel "gewoon vervelend", je moet het wel degelijk in de gaten houden.
Hou er rekening mee dat het paard een stalgebrek heeft, en dat dit ook te voelen moet zijn aan de prijs, een verkoper zal steeds proberen om het gebrek af te doen alsof het niets is, maar het ís er wel degelijk en een paard wordt hierdoor minder waard, laat je dus niets wijsmaken!!
Voor de rest... als het klikt, is het het op proef nemen waard, ik zou toch wel een periode van minimum 2 weken afspreken. Het paard kan daar erg fijn zijn voor je, maar een andere stalsituatie verandert soms veel hoor!!
groetjes,
Ellen