Hele erge hoest!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meryl_S

Hele erge hoest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 11:26

hallo,
sinds een weekje hoest Dante onzettend, ik weet dat het heel slecht is en dat paarden niet horen te hoesten,
de dierenarts komt er ook nog wel bij maar mijn vraag was,:
wat zou het allemaal kunnen zijn?
ik ben nl. erg ongerust!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:27

tja het kan van alles zijn, maar het heeft niet zo'n zin om je hierdoor gek te laten maken. Meestal is het een virusje en dat heerst nu ook. Hoesten is heel slecht voor paardenlongen en daarom is het wel belangrijk om zo snel mogelijk de dierenarts te laten komen om een behandeling te starten en zo schade aan de kwetsbare paardenlongen te voorkomen.

kylah

Re: Hele erge hoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:30

mijn paard deed hetzelfde vorige week. voordat ik de dierenarts wou laten komen heb ik eerst een vitamine kuur, en knoflookpoeder gehaald. gister ging ik voor het eerst weer rijden en het is helemaal over. ik kreeg ook het advies om meteen de dierenarts te bellen om onderzoeken te doen. ik ben nu wel blij dat ik dat niet meteen heb gedaan

knapmannetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:13

Paar tips wat je kont doen. Koudgeslingerde honing 1 eetlepel per dag door het voer, werkt goed. Of foenegiek kun je in de ruitersportzaak krijgen. En het hooi nat maken dat hij in iedergeval geen last heeft van stof.

Meryl_S

Re: Hele erge hoest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:52

oké,
bedankt voor de reacties.
het hoesten is gelukkig al heel veel minder geworden,
maar we houden het in de gaten.!

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:24

Hoe is het nu met Dante?

Ons paardje hoest ook... En ze ademt ook een beetje zwaarder (meer met haar buik). Van de dierenarts kreeg ze een injectie met ontstekingsremmer en een antibioticakuur. En wij het advies om het hooinet weg te halen. Binnen een paar dagen hoestte ze niet meer. Maar nu sinds zaterdag weer wel. Kan het te maken hebben met dat beetje hooi dat ze gekregen heeft laatst? Verder krijgt ze kuilgras, geen hooi meer. Was het het hooi, of is er toch iets anders? DA komt wo / do weer en ik ben bezorgd