Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:.
maisvlokken zou ik niet aan beginnen, deze bevatten namelijk een behoorlijke lading eiwitten, voor een haflinger niet zo geschikt.
...
Djilan schreef:Iedereen heeft het over dat ze meer moet voeren omdat die pony zo hard werkt. Ik kan niet uit het verhaal opmaken dat de pony in de winter harder moet werken dan in de zomer en dan is hij eerder te zwaar....

fransje23 schreef:Djilan schreef:Iedereen heeft het over dat ze meer moet voeren omdat die pony zo hard werkt. Ik kan niet uit het verhaal opmaken dat de pony in de winter harder moet werken dan in de zomer en dan is hij eerder te zwaar....
Daar heb je gelijk in. Maar waarschijnlijk haalt hij uit dat gras dus ook meer dan genoeg energie. Dan is meer krachtvoer ook niet nodig.
Djilan schreef:Maar kan inderdaad zijn dat deze haflinger wel meer krachtvoer nodig heeft. Al zou ik dan eerder voer met meer energie gaan geven dan méér voer. Is nl minder belastend voor de maag.
russel schreef:Ik vind dat je op het oog voert en niet kan praten over haflinger vs arabier die hele dagen op de wei staat etc.
Heel fijn als je paard daar genoeg aan heeft.
Dit paardje dus niet, en dan vind ik het eerlijk om hem bij te voeren ongeacht of hij nu harder werkt in de zomer dan in de winter. Veel paarden worden in de winter schraler, reden om daar rekening mee te houden. Ik denk toch echt dat die muesli niet genoeg is, zeker als je bedenkt dat zomers het gras vetter is en mee voedingsstoffen bevat.