van achter voren aanstoten (jaarling)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

van achter voren aanstoten (jaarling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 14:58

Mijn jaarling stoot bij elke stap die ze neemt met haar achterhoef tegen haar voorhoef.
Ik had aan mijn smid al gevraagd of hij iets van de tenen af kon halen, maar hij zegt dat het komt dat ze nog slap is in de achterhand en dat het dus blijft.
Ze heeft geen verkeerde stand van de hoeven en of benen. Haar rug is ook niet kort in verhouding.

Is het normaal dat jaarlingen dit continu doen? En wat kan je er tegen doen? Ik kan haar toch nu niet al met springschoenen om laten lopen?

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:37

Het kan zijn dat ze idd sterker moet worden achter.
Soms kan de smid helpen maar schijnbaar niet.
Loopt ze buiten op de wei ofzo?
Als ze alleen bijv. in een paddock loopt kan je er volgens mij best springschoenen aandoen als het echt ernstig is en ze haar hele ballen van de voet kapottrapt. Doet ze dit niet zou ik haar gewoon zo laten lopen en afwachten of het beter gaat na een tijdje.

briandylan

Re: van achter voren aanstoten (jaarling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:07

Ik zou me er maar niet te druk om maken,aangezien het nog een jaarling is.Je zou wel de smid kunnen vragen om in de voor hoeven een opzet te vijlen.Dan komen de voorhoeven wat sneller van zijn plaats.Maar aangezien de bouw nog heel wat zal veranderen is dit geen teken dat het blijvend is.