paard met kinderzeer?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amigo1310

paard met kinderzeer?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 16:40

hallo allemaal,

mijn paard heeft mok of tenmintse dat d8 ik maar nu na 6 weken is het nog niet weg!!

en ik hoorde vandaag dat kinderzeer hier heel erg heerst en ik bedacht me dat dieren dit misschien ook konden krijgen......

weet iemand dit en zo ja wat kun je hier het beste aan/tegen doen???

en hoe je het kunt voor komen want het is besmettelijk.........

groetjes nathalie.

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:48

Kinderzeer noemen wij krentenbaard en dat is een besmettelijke huidziekte veroorzaakt door bacterien.

Mok lijkt me daar niet echt wat mee te maken hebben,dat zit aan de benen.Ik kan de link ook niet zo goed begrijpen.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:22

Bij mok komt wel degelijk ook bacteriele superinfectie voor. Dus die link is echt zo gek nog niet.
Wat voor zowel krentenbaard als mok erg goed werkt is het gebruik van een steroidhoudende zalf, in combinatie met antibiotica.

Voor paarden kan je dan het beste om Avuloxyl vragen, een spuitje met zalf die normaalgesproken voor het droogzetten van koeien gebruikt wordt.

ellepel

Re: paard met kinderzeer?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 06:44

ik denk dat je best kunt proberen om de mok dan te behandlen met een middel wat idd bacterien dood, bijvoor beeld een hydrocortiderm valt heel goed te doen.

amigo1310

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 19:56

okee dank juliie allemaal!!!