aandoeningen bij paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lexitje4ever

aandoeningen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 16:39

Ik heb besloten mijn eindwerk dit jaar over aandoeningen bij paarden te laten gaan. Naast koliek, rhino, schimmelinfecties,... e.d. zou ik er graag ook enkele minder bekende, eventueel zelfs zeldzame aandoeningen in willen bespreken. Ik wilde zeker al een stuk aan EMND wijden bijvoorbeeld. Zijn er aandoeningen die jullie kennen en die niet vaak voorkomen? Informatie zoek ik zelf wel op, maar gewoon de aandoening zelf. Of indien je een of andere ervaring met een zeldzamere aandoening hebt (gehad), is jouw verhaal ook steeds welkom. Zo hoeft niet heel het eindwerk enkel theorie te zijn. Het mag ook over hoefaandoeningen gaan, het hoeven niet enkel ziekten te zijn. Eigen foto's zijn ook welkom. Het eindwerk moet ongeveer uit een 8 à 10 bladzijden bestaan, dat moet zeker lukken. Indien er interesse voor is, wil ik -eens het af is- ook de info wel hier op Bokt zetten...

Indien je niet in dit topic wil reageren kan je een pm sturen, of een mailtje naar: presleytje@gmail.com

Dit eindwerk is overigens niet mijn eind-eindwerk hoor Maar we moeten vanaf dit jaar toch ieder jaar een eindwerk maken, als voorbereiding op ons "echte" eindwerk.

groetjes en alvast bedankt,
Ellen

(ps, 't is niet mijn bedoeling om anderen het werk voor mij te laten doen hoor, maar gewoon om een idee te hebben van wat ik zoal zou kunnen bespreken...)

(pss, ik weet niet of het onderwerp hier juist staat, maar had geen idee waar ik het anders mocht plaatsten )

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:19

Ik kan je wel informatie geven over de ziekte van cushing bij paarden.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:18

DSLD - een aandoening aan/degeneratie van de pezen en ligamenten. DSLD staat voor Degenerative Suspensory Ligament Desmitis.

Ellebel

Re: aandoeningen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:28

Misschien is het ook wel leuk om van allerlei verschillende orgaansystemen een ziekte te bespreken. Kan wel een hele batterij aan aandoeningen opnoemen maar je moet er wel een beetje info over kunnen vinden natuurlijk.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:48

De tekenziektes Borreliose, Piroplasmose. Komen steeeds meer voor en ook in Nederland zijn nu enkele gevallen bekent.

Lexitje4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:09

Al bedankt voor alle reacties, en Cookies je hebt een PM

groetjes,
Ellen