vliegjes die onder/uit de vacht kruipen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

vliegjes die onder/uit de vacht kruipen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:31

afgelopen zaterdag haalde ik mijn verzorgpony`s uit de wei. Yael zette ik aan de muur en daar begon ik mee met poetsen.

eerst merkte ik niets, maar toen ik haar hoef ging uitkrabben en nog eens naar haar been keek zag ik ze. Er vlogen een stuk of 1000 mini vliegjes om haar benen. Ze kwamen uit haar. vacht sprongen en vlogen rond op haar hoefen en benen. En kropen ook weg onder haar vacht. Het zag er allemaal heel eng uit.. dus ben ik de eigenaar gaan halen.. zij wist ook niet wat het was. We hebben haar benen heel goed gewassen want die vliegjes beten en gingen vast zitten in je huid. hoe ik dat weet? nou ze staken mij in mijn arm ik hield er allemaal jeukende/prikkende rode plekjes aan over Ook vlogen er van die grote zwarte vliegen rond maar het was die dag en tijd veelste koud voor vliegen. De volgende dag had het geregent en zag ik niet zo heel veel vliegjes maar ze waren er wel weer. [***], de andere pony dus, had er totaal geen last van.

Weten jullie wat voor beesten het waren? teken of vlooien ofzo konden het niet zijn want ze vlogen echt en de vleugeltjes leken van zilver. Der hing echt gewoon een hele zilvere mist om haar heen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:38

Dat zijn dus exzeem-mugjes. Als je paard gaat staan schuren weet je waar het van komt. Momenteel schijnen ze idd gek op benen te zijn, die van mij hebben er ook last van.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:27

ik zou even de DA erbij halen, die heeft vast wel een middel tegen de jeuk, want als ze gaan schuren is het ook zo wat, Je zou je paard ook wel even kunnen wassen, dan is ze gelijk van al die beestjes af.

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:51

wij hadden haar benen toen gewassen ze zaten er later nog wel op maar ze staat nu 6 weken op een andere stal waar ze beleerd word voor mennen dus ik weet niet of ze er nu nog last van heeft..
maar de eigenaar zou de DA bellen als het erger werd of niet weg ging

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:45

owkee suc6 verder!!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:00

zijn idd mugjes
denk dat ik zelf ook zomer exceem heb daar als ze mij prikken mijn hele armen opzwellen en ze prikken idd ook op mijn hoofdhuid
gek word je vd krengen
voor mijzelf heb ik nu een spuitbusje bij de ha(oa tegen malaria mugjes ) vandaan dat houd idd bij dagelijks gebruik de mugjes op een aardige afstand
word iig veel minder geprikt , miss werkt t op een paard ook (volgens de bijsluiter werkt het 6 tot 8 uur)

StalDoorstap

Re: vliegjes die onder/uit de vacht kruipen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:15

Ja, ik heb ook zomer exceem!

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:05

Bij ons hebben er 2 zomereczeem. Kunnen jullie die mugjes zien?? Ik heb het nog nooit gezien.

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:35

ze zijn heel klein en ik zag meer een zilvere waas maar als je goed keek zag je op de zwarte stukken zegmaar op haar hoef en been allemaal zilver/witte dingetjes rond huppelen toen zag ik ook dat ze wegkropen onder haar vacht