[MD] verkouden of iets anders???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kylah

[MD] verkouden of iets anders???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 10:31

mijn paard hoest sinds een week als een gek tijdens het rijden. Het is niet een beetje proesten, maar komt van heel diep.

Ik heb hem pas ander half jaar, en het is nu het tweede winterseizoen. zomers staat hij dag en nacht op het land. s winters in de stal. ik heb hem al een iets dikkere deken op gedaan. ook heb ik knoflookpoeder en een vitaminekuur voor hem gehaald.

kunnen jullie me meer vertellen over deze symptomen? wat zou het kunnen zijn?

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:32

laat de DA ff naar de longen en het hart luisteren, je wil echt niet dat je paard bronchitis heeft en dat dit chronisch wordt omdat je nu niet ingrijpt. Dat staat nl garant voor een heel paardenleven ellende!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 05:58

idd de dierenarts erbij halen, een hoest kan van kwaad tot erger gaan. Soms zijn slijmoplossende middelen nodig, je DA kan je hier het juiste advies over geven.

ellepel

Re: [MD] verkouden of iets anders???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 06:18

een dikkere deken lijkt me juis averechts te werken, als je het benauwd hebt, dan heb je het juistal warm, juist een dunnere deken zou dan verlichting geven denk ik.

als je dier al anderhalve week zo hoest is het meer dan een simpele verkoudheid, en word het tijd voor de dierenarts

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:06

moet inderdaad maar even de dierenarts erbij halen. heb niet meer gereden sinds ik het hoorde dus ga vandaag eerst even kijken of het er nog is. misschien hebben de knoflook en vitamine kuur wel geholpen.

hij was trouwens niet warm onder zijn deken en op stal heeft hij er ook geen last van.