Paard eet walnootboom/blad, waarom??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Paard eet walnootboom/blad, waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 21:46

Hoi,

Mijn paard loopt sinds kort altijd meteen naar een boom die bij ons op het erf staat, en gaat de bladeren hiervan eten Ik vond dit altijd vreemd, want je kreeg hem er niet bij weg!! De boer zag dit een keer en vroeg wat mijn paard met zijn walnootboom deed !!(was wel duidelijk OPETEN natuurlijk )

Nu wil ik graag weten of de walnoot, of de bladeren van die boom ergens aan bijdragen, of mijn paard ondersteunen oid?? Weet iemand misschien de werking van walnoot??

Ben ik erg benieuwd naar, aangezien hij er altijd van wil eten, en ik hem er echt vanaf moet slaan (bijwijze van!!)

Iemand een idee? ??

santos

Re: Paard eet walnootboom/blad, waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:11

Ik heb een walnoot in de tuin. Mocht het inderdaad ergens goed voor zijn, dan zal ik hem dat ook eens geven

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:48

volgens mij is walnoot niet goed voor paarden, staat me iets van bij dat het zelfs in het rijtje met giftige planten en bomen stond.....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:42

De zwarte walnoot is idd bezonder giftig, je hebt ook soorten die niet (minder) giftig zijn.

ellepel

Re: Paard eet walnootboom/blad, waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:32

walnoot is gezond!

de boom verjaagd vliegen door zijn geur.
de bladeren worden gebruikt voor jicht en huidontstekingen.
walnoot bevat veel vitaminen en mineralen en ook nog omega-3 vetzuur.
walnoot olie is bijvoorbeeld heel goed voor een droge huid

Walnootolie bevat de vitaminen A, B1, B2, B3, B5, B6 en C en de mineralen calcium, zwavel, fosfor, chloor, koper, ijzer, magnesium, natrium en zink

.

Montecito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 21:49

Welk type is dan gezond en welke is giftig?? Ik mag hem er dus wel of niet van laten eten?? Het is een gewone walnoot boom er komen van die groene dingen afvallen en daaruit komt een walnoot!!