Als een paard een verhoogde leverwaarde heeft (tot 2x zo hoog als gebruikelijk) en het de bloedplaatjes zijn ook niet helemaal in orde... Wat zou dit dan kunnen zijn?
Rekening houdende met het feit dat de merrie net van het veulen af is, in een nadere omgeving staat en met ander voer.....
Er wordt nog nader onderzoek gedaan, maar tot nu toe is dat alles wat ik weet.
Kan iemand me helpen? Het zou me een enorm plezier doen!
mijn spierbevangen fjord had dit. Kan ook door in eens je paard op dieet zetten. was bij mij een combinatie van in eens heel schraal voeren en spierbevangeheid. Dus ander voer kan er mee te maken hebben. Vraag eens na bij je veearts zou ik zeggen.
goed je weiland nakijken op verkeerde planten die erin staan, was het niet zo dat jacobs kruiskruid ook verhoogde waardes gaf?
en geloof ook dat ze na het eten van veel boterbloemen e.d. daar ook verhoogde waardes van krijgen, was ooit een topic van iemand die haar paard had het ook en daar kwam het van eten van verkeerde planten..
Het zou ook kunnen dat ze een blokkade heeft in de rug. Kijk maar eens op een site voor osteopathie. (bijvoorbeeld www.osteopathiepaard.nl). Blokkades in de wervelkolom kunnen reacties geven in de organen.