dikke kaken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joycje

dikke kaken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 19:19

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje... Mijn paard komt al een week uit de wei met dikke kaken.. Dit door overbelasting van de kaakspieren. Door te kort gras in de wei.... Er staat nog wel genoeg maar het is gewoon erg kort...

Er zijn meerdere paarden op stal die hier last van hebben.. Vraag me af of jullie hier ervaringen mee hebben en of er meer aan te doen is dan gewoon maar na een uurtje uit de wei halen... De volgende ochtend is het altijd weer over voor hij in de wei gaat...

Dus tips zijn welkom..

ellepel

Re: dikke kaken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:15

meer hooi geven....

t is echt de tijd er voor, erg kort gras en de paarden willen wel graag, de mijne had er ook last van, ik heb op aanraden van een kennis van me hem zeewier door zijn eten aan het doen en nu is t weg.

zeewier bevat veel mineralen en kunnen nu nuttig zijn..volgens die kennis van me kwam het namelijk ook van een verlaagde weerstand...

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:45

Ja, mijne heeft het ook ! Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden (het is nl wel vervelend met rijden).

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 06:47

Ja die verlaagde weerstand klopt idd ook wel.... Hij is erg aan het snotteren... Dan weer week of twee drie niet en dan weer opeens een hoest... Hij krijgt wel voor hem op maat gemaakt voer.. Sjonges wat klinkt dat he . Maar goed zal eens achter dat zeewier aangaan...

Moet je dat speciaal klaarmaken??

Groetjes joyce

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:30

nee,het is gemalen zeewier.
kun je kopen bij de ruitersportzaak, zit een schepje bij in en elke dag dan over het voer doen, er staat ook op de pot dat het voor paarden is die herstellen moeten en voor veulens geloof ik.
t is puur extra vitamines en mineralen..