Piephakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

Piephakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:41

Wat doen jullie tegen piephakken? Ik heb weleens een middeltje van de dierenarts gekregen maar dat hielp niet. Misschien weten jullie iets?

Desiree

Re: Piephakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:47

Piephakken zijn gelukkig niets meer dan een schoonheidsfoutje. Nanza hier op bokt had een pony die dat had en die had er iets voor wat wel iets hielp.

Je kunt ook beter uitzoeken waar die piephakken door ontstaan. Trapt hij veel tegen de wand?

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:51

nee helemaal niet, ik geloof dat het komt door de manier waarop ze ligt in de stal. (er ligt wel een dikke bodembedekking in)

utina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:29

mijn jaarling had ook een piephak en daar hebben ze met veel succes het vocht uitgehaald heb ik bij mijn dierenarts laten doen ze konden mij niet garanderen dat het niet terug kwam maar ze is nu 4 jaar en het is nog steeds niet weer gekomen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:33

klopt wat utina zegt, bij sommige paarden kan het blijvend worden weggehaald, maar helaas is dit maar bij een klein deel van de gevallen.
het is een schoonheidsfoutje.
heb je concours of keuring, dan kun je de week van te voren al beginnen met elke dag groene leem erop te smeren, dit trekt het vocht er tijdelijk uit .
stop je hiermee dan komt het ook meteen terug, maar voor een keuring of wedstrijd is een droge hak uiteraard een stuk netter .