Op dit moment rijd ik weer sinds juli op mijn paard, hij had last van zijn rug. We dachten dat dit aan het zadel lag, maar volgens de zadelmaker (we hebben een nieuwe!) lag het zadel wel goed, alleen moesten we hem iets naar achteren leggen. Het zadel lag anders te ver op het schouderblad en dan zou daar het zadel te veel op drukken en zou het zadel achter gaan klapperen waardoor hij achter last kreeg van zijn rug.
Toen zijn we weer voor de tweede keer naar de fysiotherapeut geweest en die zei dat het zadel niet te veel naar achteren mocht liggen, omdat hij dan teveel op de lendewervels (??? ik weet niet of ik het goed heb) zou liggen.
Ik moest het zadel gewoon laten liggen zoals het nu lag en het gewoon weer rustig opbouwen (ik heb hem veel gelongeerd en bijgezet dat hij veel neerwaarts liep, over zijn rug).
Goed nu kwam ik dus op de ponyclub weer en daar zei de instructrice dat het zadel echt niet goed lag! Ik zit veels te ver achterin (ik moet daar echt zitten anders zit ik niet lekker). Omdat ik dan teveel achterin zit, heeft het zadel juist daar weer teveel druk (van voren bijna niets).
Het zadel schuift uit zichzelf dus steeds naar voren!!
Graag zou ik daar jullie advies over willen wat ik daarmee moet doen, we gaan waarschijnlijk deze week de zadelmaker weer opbellen.
En dan had ik eigenlijk nog iets.
Laatst heb ik mijn paard een keer uit de wei gehaald, liep hij erg kreupel. Waarschijnlijk is hij uitgegleden.
Ik ben met hem op de weg gaan lopen om te kijken wat hij nou precies deed, maar hij liep erg mank op een been (achter).
Ik heb hem daarna meteen afgespoten en toen heb ik hem even op stal gezet. Na het afspuiten was het trouwens iets minder.
De volgende dag haalde ik hem uit de stal en meteen was hij zo mank als vorige keer, echt kreupel!
Toen hij 5 min. in de wei had gelopen, liep hij weer gewoon. 's Middags heb ik hem weer gelongeerd en toen liep hij ook goed in het zand. Maar zo gaat het nu al ongeveer anderhalve week, elke ochtend komt hij mank uit zijn stal!!!
Maar we zetten hem 's ochtends om 9 uur buiten en hij gaat 's avonds rond 5 uur weer naar binnen! En dan wordt hij ook nog eens door mij bereden.
Onderhand weet ik echt niet meer wat ik ermee aan moet! Graag jullie advies hierover!
Jullie moeten alsjeblieft niet denken dat ik er bijvoorbeeld niets aan doe, omdat dit twee 'verhaaltjes' achter elkaar zijn, die nogal ernstig zijn.
Ik vraag alleen goed advies
Sorry voor het lange verhaal!
)