Info gezocht over schurft en longworm??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandybrandt

Info gezocht over schurft en longworm??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 12:11

De zoekfunctie doet het tijdelijk niet, dus vandaar dat ik het op deze manier doe.

Ik zoek dus informatie over longworm en schurft.

Er is dus een nieuwe pony bij ons op stal gekomen, deze heeft waarschijnlijk schurft, en de dierenarts die bij de oude stal nog was geweest zei dat hij ook longworm zou hebben.

Nu ben ik dus als de dood dat mijn pony dit ook zal krijgen, en wil de stalhouder graag wat informatie kunnen geven zodat hij de ernst van de situatie ook in zal gaan zien.

ik heb al een paardenkliniek gebeld en die vroeg of er wel laboratorium onderzoek was gedaan om de longworm vast te kunnen stellen, volgens mij is dit niet het geval..beetje vreemd. want hij zou er ook een middeltje voor hebben gegeven.

Nou als jullie wat informatie hebben over deze twee onderwerpen hoor ik heel graag van jullie!

Kyona

Re: Info gezocht over schurft en longworm??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:19

volgens mij is dit dubbelpost...
probeer het eens met google!

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:56

Schurft komt meestal voor bij paarden die een wat mindere weerstand hebben en dan voornamelijk aan de benen. Dit is te behandelen met Sebacil. (2 keer het hele paard wassen met een week tussentijd)
Longworm is gevoelig voor ivermectine, dus al het paard een paar keer goed ontwormd wordt zou dat ook over moeten gaan.

Laat het paard nog eens goed nakijken door de DA, die kan je ook gelijk de juiste behandeling aanraden.