allergie voor het bos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hubble

allergie voor het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 20:04

Kan dat dat je paard allergisch is voor het bos?
Mijn Lora die ik nu 1 jaar heb kwam in zeer slechte conditie bij mij. Paard opgeknapt en ze heeft weer zin in rijden en lijkt te genieten van bosritten. maar ze is na 10 minuten erg benauwd. Je bent altijd bang dat ze dood onder je neervalt. Het rare is dat ze heel erg snel van haar benauwdheid af is als ik het bos uit ben.

Kan dat?

ellepel

Re: allergie voor het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:08

zou best wel kunnen, dan zou je paard hooikoorts hebben, en dat komt dus wel voor bij paarden.
mijn eigen pony heeft ook hooikoorts namelijk.

ik denk dat je zowiezo eens een arts moet laten kijken, gebeurt het puur en alleen bij het bos en verder niet?
laat eens wat dingen nakijken, hart, longen, en dan voor, tijdens en na het werk

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:45

hooikoorts dat heeft een paard bij ons op stal ook, ze heeft zo'n gaasje met kleine gaatjes voor zijn neus. kan je misschien eens proberen of dat werkt.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 07:30

hebben die paarden dan het hele jaar last van hooikoorts? Is dat niet, netzo als bij mensen, alleen in het voorjaar?

En wat voor een gaasje bedoel je? Ik wil wel vanalles proberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 07:33

nee hoor, mijn pony loopt op het moment ook te proesten, een pollen netje hebben ze bij sommige ruitersportzaken wel te koop, of bij de paarden drogist, moet je even op hun site kijken.

je kunt ook een panty over de neus van je pony trekken die houd ook het een en ander aan pollen tegen...

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:00

volgensmij is het alleen in het voorjaar want dat paard bij ons heeft nu geen gaasje meer voor zijn neus.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 09:07

heb net op de site van de paardendrogist gekeken en zo'n netje gevonden. Ik las ook dat er allemaal kruiden zijn tegen hooikoorts of dampigheid. Het lijkt me toch wel goed om de dierenarts weer te laten kijken naar haar en er achter te komen wat het nu echt is. Dan kan ik gericht er kruiden, netje of wat dan ook voor geven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:35

als de DA het niet meer weet, zou je altijd nog kunnen kiezen voor een holist, daar is Morrie ook erg mee geholpen een paar maanden geleden, hij had dan wel geen last van benauwdheid, maar van andere dingen, die nu geheel verdwenen zijn dankzij acupuntuur en homeopatische druppels. Hij krijgt nu niets meer aan supplementen en krachtvoer, alleen ruwvoer

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 13:06

Is ook een idee. Ik heb er al een homeopatisch da bij gehad maar dat hielp niet. Nu maar eerst regulier proberen en anders is een holist een goed idee.